StoryEditor

Test HN: Rodinné auto, ktoré láka nízkou spotrebou

17.03.2013, 23:00
Za luxus a výborné materiály použité v Citroëne C3 Picasso si Francúzi nechajú patrične zaplatiť.

Pri štvormetrovej dĺžke a výške 1,6 metra ponúka inovované Picasso až prekvapivo veľa priestoru pre päťčlennú posádku. V našich končinách sa dá v takomto prípade hovoriť aj o priam ideálnom rodinnom aute. Priestoru vo vozidle je nadostač, kufor s objemom 385 litrov a k nemu pohodlné nastupovanie s vyššie osadenými sedačkami. V teste sme preverovali top verziu Picassa, vybavenú naftovým štvorvalcom 1,6 HDi s výkonom 110 koní, ktorý – kvôli svojej cene – nebude zrejme patriť k najpredávanejším na našom trhu. Kilometre najazdené za jeho volantom však boli pre nás zážitkom.


Auto z Trnavy

Citroën C3 Picasso sa vyrába v trnavskom závode koncernu PSA, čomu zodpovedá aj jeho kvalita. Je nadštandardná. Málokto to vie a vraj aj samotní Francúzi to tak trochu taja, ale slovenská automobilka vyrába tie najkvalitnejšie autá v rámci skupiny PSA. Dokonca nielen najkvalitnejšie, ale aj samotná výroba patrí k najekologickejším. Fabrika neprodukuje žiadny odpad.

Kompaktný minivan Citroën C3 Picasso vstúpil na európsky trh koncom roka 2008 a odvtedy si získal priazeň bezmála pol milióna motoristov v celej Európe. Novinka, ktorú sme testovali, sa na nič nehrá, má svoj vlastný štýl. Predná časť auta zaujme vyššou hranou, svetlá sú zreteľne vyššie položené než robustný nárazník, ktorý tvorí súčasť masky s veľkým emblémom automobilky. Plastový nárazník, lakovaný vo farbe karosérie, zahŕňa aj svetlá do hmly, ako aj denné LED svetlá, ktoré vytvárajú aj charizmatický „podpis“ auta. Predná časť je mohutná, autu veľmi pristane a zvyšok karosérie na ňu plynulo a zľahka nadväzuje. Päťmiestny interiér vhodne osvetľuje strešné presklenie. Pohľad naň je pôsobivý zvlášť popoludní alebo v noci. Citroën C3 Picasso teší svojho majiteľa aj variabilitou interiéru.

Priestor pre život

Už aj samotný pôdorys kompaktného minivanu Citroën C3 Picasso naznačuje, že ide o mimoriadne priestranné malé mestské auto. Pri pohľade zhora je priam štvorcové, kolesá sú v rohoch karosérie, nárazníky majú malé previsy. Vnútorný priestor ťaží z rozmerov maximum, rovnako ako objem kufra. Má dvojitú podlahu a jeho objem 385 litrov sklopením sedadiel narastie na úctyhodných 1 505 litrov. Interiér nami skúšaného vozidla bol v najvyššom ponúkanom vyhotovení – exclusive. Čistý luxus a materiály najvyšších kvalít, za ktoré si, samozrejme, dajú Francúzi aj patrične zaplatiť.

V porovnaní so základným modelom narastá cena najvyššieho stupňa vybavenia približne o 30 percent. Odmenou za dôveru môže byť fakt, že vyššia výbava sa zväčša viaže k silnejšej motorizácii, pričom lepšie vybavené autá značky Citroën si podľa európskych štatistík dlhodobo držia vyššiu cenu pri opakovanom predaji. Auto si tak, na rozdiel od niektorých iných značiek, dlhšie udrží vyššiu hodnotu, čo by pre motoristov malo byť aj jedno z kritérií, keď sa rozhodujú pre kúpu nového auta.

Diesel na úrovni

Nami skúšaný malolitrážny turbodiesel 1,6 HDI patrí k najvydarenejším agregátom svojej kategórie. Potvrdzuje to aj pod kapotou Citroënu C3 Picasso. Jeho doménou je kultúrny chod s nízkymi vibráciami, ochota akcelerovať už od približne 2 000 ot./min. Do prevádzkovej teploty sa dostáva už za približne desať minút jazdy, a to aj pri nižších vonkajších teplotách, čo nie je pri vznetových motoroch pravidlom. Počas testu sme zaznamenali priemernú spotrebu na úrovni 5,3 litra nafty na 100 km. Vzhľadom na zimný režim ide o veľmi priaznivú hodnotu.

Auto do „tlačenice“

Citroën C3 Picasso patrí k autám, ktoré sú priam predurčené do mestskej premávky. Ľahko sa s ním manévruje aj v hustej premávke a jednoducho sa aj parkuje. Nie sú s ním problémy ani v často pomerne preplnených garážach nákupných centier. Vyššie osadené sedačky auta vyhovujú napríklad dôchodcom, prípadne ľuďom so sťaženým pohybom. Nastupovanie do auta je tak pre nich ľahšie. Majiteľa tohto vozidla poteší aj priestranný kufor s výškovo kompromisne riešenou nakladacou hranou. Aj ťažšie predmety sa s prehľadom a bez problémov naložia, bezpečnosť pri náraze zozadu zostáva zachovaná. Benefitom auta sú hlavne jeho kompaktné rozmery, ktoré ho priam predurčujú do mestskej prmávky. Citroën C3 Picasso sa v európskych metropolách cíti ako ryba vo vode, o čom svedčí aj jeho predajný úspech. 

 

Technické parametre :


Motor: 1,6i HDI

Výkon: 84 kW (115k)

Krútiaci moment: 270 Nm

Prevodovka: 6-st manuál

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,9 s

Maximálna rýchlosť: 184 km/h

Rozmery: 4,1/1,76/1,63 m

Priemerná spotreba: 4,8 l/100 km

Cena od: 16 990 eur 

 

Snímky: Vladimír Dimov

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
04. február 2023 07:36