StoryEditor

Predsudky sú mimo. Z Peugeotu sa stáva úplne nová liga

15.01.2015, 23:00
Dokonalá obmena robí z Peugeota 308 v kombi úplne iné, predovšetkým lepšie, auto, ako v minulosti.

Tento Francúz prekonal ťažkú operáciu. Z nie veľmi sympatického a najmä prerasteného kombíka, ktorý hraničil s rodinným MPV, sa stal v novej verzii snáď etalón francúzskej elegancie. Dizajnérom za to posielam hrsť slimákov.

Dúfam, že sa potešili, pretože presne takto som začínal svoju recenziu modelu Peugeot 308 SW v lete. Avšak vtedy som ešte musel vyšlapávať spojkový pedál a radiť manuálne. 

Teraz som auto roka 2014 vyskúšal po druhýkrát, no s automatickou prevodovkou. A výsledok? Úprimne, je to voľba, kde šoférujete oveľa pohodlnejšie a svižnejšie, no za viac peňazí. Ak plánujete alebo jazdíte s autom viac v meste, než mimo neho, automat je úplne ideálna a hlavne pohodlnejšia cesta. 

Ako v autoškole

Spomeňte si na tieto slová každo ráno, keď čakáte v dopravnej zápche a cítite sa ako v autoškole. Brzda, spojka, plyn, brzda, spojka, plyn, a to stále dookola. Navyše spoľahlivosť týchto prevodoviek by mala byť už niekde úplne inde, ako v minulosti. 

Testovaný Peugeot používal šesťstupňový automat, ktorý, ako každý iný, jazdil s vyššou spotrebou, než manuál. Motor bol pri aute totožný, ako pri prvom teste, takže to viem dokonale porovnať. Jazdil som (bez predsudkov) s 1,2 l trojvalcom, ktorý mal 130 koní. 

V meste si zajazdíte za „sedem celá nula“ a viac litrov, záleží podľa vašej nohy a mimo mesta či na diaľnici to bude len lepšie. Ak si však „doprajete“, na diaľnici si auto pri rýchlosti 140 km/h zoberie približne rovnako, ako v meste. Teda okolo sedem litrov z vašej nádrže. Manuál bol v každom smere úspornejší, približne o pol litra. 

Zvuk z Porsche

Jednou z vecí, ktorá by nemala byť v aute s takým nadčasovým dizajnom a moderne usporiadaním interiérom, je volič automatickej prevodovky. Je to ako päsť na oko. Páka aj s jej ovládaním mi prišla výrazne zastaralá a ktokoľvek, kto do auta sadol, nevedel hneď na prvýkrát správne zaradiť.

Ovládač automatu má vlastnú dráhu, ktorá nie je len v jednom smere. Chcelo by to určite niečo jednoduchšie a krajšie, ako napríklad joystick z BMW. 

Ďalej je v interiéri zaujímavé najmä tlačidlo Sport. Ktoré síce ovplyvní správanie prevodovky, no zvuk, ktorý začne do kabíny prenikať, je porovnateľný so zvukom v Porsche. Nevtipkujem. Auto síce „hučí“…, no nejde (oproti tomu Porsche), ale to je vedľajšie. 

Benefity pre vodiča

Pri prvom teste Peugeotu 308 som si na toto auto osvojil veľmi pozitívny názor. Je to výborný konkurent pre obľúbenú Škodu. Dojem kazila len dotyková obrazovka a jej ovládanie, ktoré by malo byť určite svižnejšie.

Nastavujete cez neho totiž všetko, aj klimatizáciu. No oproti tomu, čo bolo v minulosti vidieť na cestách, je toto úplne iná liga.

Nízky dynamický dizajn, malý volant, s ktorým sa auto ovláda výborne či LED svetlá do tmy sú benefitmi, ktoré ocení každý vodič. Samozrejme sú za príplatok.

Vozidlo malo najvyššiu výbavu Allure, ktorá je v súčasnosti dostupná s cenovkou 21 tisíc eur pri tomto modeli. Pokračovanie recenzie o vozidle Peugeot 308 SW nájdete tu. 

Snímky: Pavol Funtál / HN

01 - Modified: 2007-02-15 21:41:53 - Feat.: 0 - Title: Chrysler sa znovu ocitol v kríze
01 - Modified: 2024-04-23 13:32:33 - Feat.: - Title: V recenziách sa mu vysmiali. Toto zariadenie malo nahradiť mobily 02 - Modified: 2024-04-24 07:12:44 - Feat.: - Title: Vysoký výkon, skvelé objektívy a zaujímavé príslušenstvo. Takto to vyzerá, keď sa z mobilu stane fotoaparát 03 - Modified: 2024-04-19 16:59:34 - Feat.: - Title: Rošáda Francúzov je na konci. Trnavské trio je kompletné, vyžiadalo si stovky miliónov aj prepúšťanie 04 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú 05 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 06:41