Prečo vôbec píšeme o spotrebe áut v USA? Pretože americké normy sú presnejšie, než naše európske. Áno, v zámorí majú väčšie autá s väčšími motormi, ale trend zmenšovania agregátov preniká aj tam.
V dobe downsizingu, keď takmer všetci výrobcovia opúšťajú atmosférické motory, Mazda pláva proti prúdu a prináša to výsledky. Malé prepĺňané turbomotory totiž šetria palivo najmä na papieri. Akákoľvek požiadavka na veľký výkon znamená aj vysokú spotrebu. Mazda dokázala poraziť ostatných výrobcov aj napriek tomu, že v ponuke nemá žiadne hybridy a elektromobily.
Američania sa však odklonili od zelených áut a kupujú väčšie a „užranejšie“ vozidlá, pretože cena ropy je na veľmi nízkej úrovni. Aj keď výsledky pre rok 2015 sú zatiaľ len predbežné, víťazstvo Mazdy by nemala ohroziť žiadna automobilka.
V roku 2014 dosiahol japonský výrobca priemer spotreby 8,1 l/100 km. Tento rok by mohla Mazda prelomiť „magickú hranicu“ 30 MPG (7,84 l/100 km). Ide o veľmi slušné hodnoty, najmä keď absolútna väčšina vozidiel používa zážihový (benzínový) motor.
Na opačnej strane tabuľky je detroitská trojka. GM, Ford a Chrysler ťahajú dole najmä veľké pick-upy, ktoré zhoršujú celkový priemer. Najpredávanejším autom v USA je Ford F-150 a ten si vyslúžil od agentúry na ochranu životného prostredia (EPA) pochvalu. Ford totiž použil ľahké hliníkové telo a úsporný 2,7 litrový EcoBoost. Vďaka tomu už teraz plní emisné štandardy pre rok 2019.
Údaje o priemernej spotrebe automobiliek sú vypočítané podľa štatistiky predaja jednotlivých modelov a ich tabuľkovej spotreby na základe normy americkej normy.
A ako vyzerá TOP10 najúspornejších výrobcov v USA? (predbežné výsledky pre rok 2015)
1, Mazda
2, Subaru
3, Hyundai
4, Honda
5, Nissan
6, BMW
7, KIA
8, Toyota
9, Mercedes-Benz
10, Ford
Celonárodný priemer spotreby predaných automobilov v roku 2015 je 9,8 l/100 km.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk