Clio R.S. 4. generácie musí byť pre marketingových manažérov Renaultu skúškou pevných nervov, trpezlivosti, vnútornej integrity a loajality. Zástupcov značky dva roky pred jeho príchodom postupným uvoľňovaním informácií o legende pripravovali na kultúrny šok. So značným predstihom ako prvá obletela svet správa, že Clio R.S. dostane benzínový motor s turbom.
Argument bol jasný, adekvátne ostrý atmosférický motor nedokáže splniť požadované emisné normy. Renault tento "zásadný problém" charakteru svojho generáciami overeného ostrého drobca neriešil zďaleka ako jediný. S rovnakou dilemou sa museli vysporiadať v Honde pre novú generáciu Civic TypeR. Ten istý dôvod komplexne ukončil výrobu desiatky rokov zbožňovaných atmosférických zážihových motorov v BMW.
Toto auto sa kupuje srdcom
S odstupom času sme sa dozvedeli nie len to, že bude existovať len ako 5-dverák, ale aj to, že v ponuke bude jedine s robotizovanou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Celkom dosť medzigeneračných zmien, čo poviete? Každá samostatne bola pre dlhoročných fanúšikov viac než dosť. Ich kombináciu nemožno označiť inak než ozaj silnú kávu. Patrím k veľkým fanúšikom pôvodných atmosférických verzií. Mojou naj, podľa mňa pre najlepšie zvládnutý dizajn zatiaľ ostáva III. generácia pred modernizáciou, inak známa aj ako Clio R.S. 197. Nepatrne výkonnejšie modernizované Clio R.S. 203 sa s čiernou papuľou, podľa mňa, stalo patrne menej pekné. Pri tomto druhu áut, ktoré nik nekupuje rozumom, ale srdcom a túžbou až priveľmi zaváži ako sa páčia.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk
Snímky: Miro Glasa