StoryEditor

Peugeot 208 s rekordnou spotrebou a športovým dizajnom

16.06.2015, 07:53
Autor:
dpidpi
Model, ktorý sa vyrába v Trnave, má novú automatickú prevodovku či LED svetlá.

Imidžové francúzske auto sa dočkalo svojho omladenia, ale aj vychytávok, ktorým je napríklad aj obyčajný lak. A práve ten by nemalo byť možné poškriabať. Nový Peugeot 208 sa po facelifte veľmi výrazne nezmenil, no jednou z noviniek, ktoré zaujmú už na prvý pohľad, je samotný špeciálny lak. Ten sa dodáva v slabo hnedej a šedej farbe (oficiálne Ice Gray a Ice Silver) a má unikátnu povrchovú úpravu. 

Pôsobí matným dojmom a na dotyk je oveľa drsnejší, ako obyčajný lak. Áno, novú 208-mičku poškriabete, ak sa budete snažiť, ale voči slabším škrabnutiam lak úspešne odolával. Teda dá sa predpokladať, že aj po rokoch môže auto s touto úpravou vyzerať stále veľmi dobre. Matný lak sedel autu spolu so zelenými doplnkami výborne.

Keď už sme pri tom dizajne, Peugeot 208 dostal o niečo agresívnejšiu prednú masku a vylepšené zadné LED svetlá. S novinkou, ktorá sa vyrába v Trnave, sme jazdili po cestách pri Grazi, kde sme v kopcoch testovali, čo dokážu nové motory a v neposlednom rade aj automatickú prevodovku. 

A tu by som volil podľa štýlu jazdy. Ak preferujete svižné šoférovanie, ostal by som pri manuáli, ktorý sa síce veľmi nezmenil, ale jeho odozva je okamžitá. Automat zas robí cestu pohodlnejšou a najmä v meste vás oslobodí od neustáleho radenia rýchlostí. 

Pod kapotu sa dostal nový trojvalec 1,2 PureTech s výkonom 110 koní, ktorý malé auto značne rozhýbe. Zvuk či chod trojvalca sa Peugeotu podarilo vyladiť na výbornú. Okrem toho dokázala francúzska automobilka s novým Peugeotom aj čosi výnimočné. S modelom, ktorý mal pod kapotou motor 1,6 BlueHDi 100, prešli v Peugeote na jednu nádrž na okruhu 2152 kilometrov. A dosiahnutá priemerná spotreba? Tá bola 2 litre na sto kilometrov. 

Samozrejme, toľko v bežnej prevádzke nedosiahnete a Peugeot ju, našťastie, nedáva ani ako normovanú. Na druhú stranu to dokazuje fakt, že s vylepšeným dieslom sa dá jazdiť veľmi úsporne. Najlepšia verzia, ktorá príde neskôr - model 208 GTi, sa bude predávať s 208 koňovým motorom, ktorý mal byť nastavený v spolupráci so športovým segmentom automobilky. 

V technológiách nastal posun pri automatickej brzde, ktorá dokáže do rýchlosti 30 kilometrov za hodinu v prípade zrážky úplne zastaviť auto. Rovnako novinkou v Peugeote bude aj rozhranie MirrorLink, kde môžete do displeja v aute napríklad „púšťať“ cez kábel navigáciu Sygic z mobilného telefónu. Podpory sa dočkali aj smartfóny iPhone s rozhraním Apple CarPlay.  

Rozloženie prvkov v interiéri či ich funkčnosť sa nezmenila. Facelift prináša najmä zmeny pod kapotou, ale tiež omladenie dizajnu, ktoré sa Francúzom podarili. Nový Peugeot 208 tak aktuálne vstupuje do predaja s cenovkou od 9 500 eur. 

Snímky: Peugeot, autor

01 - Modified: 2025-11-13 10:46:18 - Feat.: - Title: Peugeot načrtol podobu novej 208. Koncept láka na retro dizajn, ale aj netradičný volant 02 - Modified: 2025-09-03 12:07:12 - Feat.: - Title: Peugeot prvýkrát rozsvietil leva: Vylepšený hatchback i kombík stále ponúkne aj diesel 03 - Modified: 2025-06-16 09:05:00 - Feat.: - Title: Oživenie ikonického označenia GTi. Peugeot vracia na scénu model z úspešnej rodiny 04 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: - Title: Globálna šéfka Peugeotu pre HN: Strach z Číny nemám, zničiť nás chceli aj Japonci či Kórea a stále sme tu 05 - Modified: 2024-09-20 12:00:00 - Feat.: - Title: Známe SUV od Peugeotu si prilepšia. V novej verzii majú zásadne lepší dojazd i batériu
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
17. december 2025 04:33