StoryEditor

Peugeot urobil z tuctového auta prémiu. Pozrite sa ako

17.07.2014, 09:39
V kufri bez problémov odveziete bicykel a na cestu si posvietite LED svetlometmi.

Tento Francúz prekonal ťažkú operáciu. Z nie veľmi sympatického a najmä prerasteného kombíka, ktorý hraničil s rodinným MPV, sa stal v novej verzii snáď etalón francúzskej elegancie. Dizajnérom za to posielam hrsť slimákov. Nikdy som neveril, že auto v hodnote 20 tisíc bude na mňa pôsobiť tak prémiovým dojmom. Naviac, ak to nie je žiadny Nemec. 

Novinka na našom trhu, Peugeot 308 SW, pôjde najmä proti slovenskému štandardu na cestách, a tým je Škoda Octavia Combi. Majú porovnateľnú cenu, na chlp rovnaký objem batožinového priestoru, ale úplne odlišnú ergonómiu riadenia. Nesedel som v Peugeote po revolučnej výmene interiéru po prvý raz, no doteraz si pamätám pocity, keď som to vlastne prvýkrát videl a zažil. 

Zahoďte predsudky

„Preboha oni dali palubnú dosku nad ten malý a hračkársky volant? Ako sa tu mám posadiť? A ten otáčkomer, ktorý ukazuje údaje v opačnom smere, má byť čo?“. Áno bol som plný predsudkov, pre tých, ktorí nevedia o čom rozprávam, pozrite sa na snímku palubnej dosky.

Avšak z konzervatívneho a ufrflaného Slováka som sa po pár dňoch zmenil na najväčšieho fanúšika tohto riešenia. Skutočne nesúďte toto vyhotovenie po piatich minútach v aute. 

Dravý Peugeot sa šoféruje s najmenším volantom, ktorý bežne nájdete v autách, vynikajúco. Keď som následne po teste presadol do svojho auta, mal som pocit, že šoférujem kvôli veľkosti volantu autobus. Okrem toho chválim Peugeot, že aj do áut nižšej kategórie prináša luxusné prvky výbavy, akým sú LED svetlomety.

Síce sa nedajú porovnať s BMW, Mercedesom alebo Audi, no svietia oproti xenónom vynikajúco. Je to jeden z prvkov výbavy, za ktorý by som si určite priplatil. 

To ale nie je posledné prekvapenie novinky. Každého, koho som v Peugeote previezol, by netipoval, že to auto poháňa „len“ trojvalec. Náš mal 130 koní a vynikajúci kultivovaný chod. Pri pohľade do špecifikácií sa mi nechcelo veriť výkonu auta. Šoféroval som verziu s manuálnou prevodovkou, no ak som pridal, cítil som z Peugeotu malý „wow“ efekt. 

Vďaka novej ľahšej konštrukcii schudlo auto o desiatky kilogramov, čo je na mrštnosti kombíka poznať. Ak si chcete pohladkať ego, dokážete si prikúpiť aj športový paket. Ten zmení charekteristiku riadenia a do kabíny prehraje zvuk, akoby ste mali pod prednou kapotou minimálne 300 koní. Maličký Peugeot 308 SW sa niečo naučil od BMW M5. Pustí vám do kabíny vylepšený zvuk. 

Displej mohol byť lepší

Spotreba tohto agregátu mala byť na úrovni 4,7 litra. Samozrejme som ju nedosiahol, ale slušným a pokojným šoférovaním sa viete pohybovať na úrovni piatich až šiestich litrov benzínu na 100 kilometrov. Prémiový dojem z interiéru, kde narazíte na dobre spracované materiály, kazil len dotykový displej.

Nie že by som bol odporcom tohto riešenia, to určite nie, no ak je už raz rozhodnuté, že tam bude, nech je to urobené poriadne. Samozrejme, to predlžuje úkony ako nastavenie teploty klimatizácie, doslova máte niekedy pocit, že sa uklikáte na smrť, ak chcete interiér okamžite vychladiť. 

Zrejme to nie je najjednoduchšie, no očakával by som okamžité reakcie ako na iPade, pokiaľ už musím na ten displej pozerať a odviezť svoju pozornosť. Teraz je to tak na úrovni 100 eurového Androidu. Škoda. Iné automobilky na tom však nie sú o nič lepšie a taký Jauguar je na tom ešte aj o čosi horšie.

Najlepšie a jediné použiteľné dotykové ovládanie má v automobilovom segmente len Tesla Model S. Testujem aj IT technológie a na toto som skutočne náročný.  

Auto si ale kvôli dotykovému displeju nekupujete. Prečo si toto auto vyberiete, je kufor. Má 610 litrov, rovnako ako Octavia Combi, a bez problémov doň zabalíte celú rodinu na dovolenku. Ja som v ňom našiel bicykel rovnakej značky ako auto. Peter Sagan ani Filip Polc zo mňa nikdy nebude, preto jediné, čo som na ňom zhodnotil, je vynikajúci dizajn a hmotnosť. Bol z časti z karbónu. Nečakajte ho však v základnej výbave.


Bicykel bol teraz netradične súčasťou automobilového testu. Peugeot vyrába aj dvojko- lesové kúsky, konkrétne tento bicykel v hodnote dvetisíc eur bol z karbónu. A aby som sa priznal, fotografiu sme neurobili vo Photoshope, ale takmer som zničil seba, bicykel a aj auto. 

Prekvapenie roka

Ale späť k automobilu. Moje praktické postrehy - do priehradky v dverách dáte aj veľkú jeden a pollitrovú fľašu, poteší doslova obrovská priehradka pred spolujazdcom, predné sedadlá sú výborné aj na dlhé jazdy a každého uchvátila panoramatická strecha. Nedá sa však otvárať, čo je pre mňa mínus.

Dôležitejším plusom je podvozok, ten Francúzi vždy vedeli vyrobiť. Na cúvanie tu máte aj kameru, ktorá cez deň funguje bezchybne. V noci ale nevidíte na displeji nič.  

Pre mňa osobne je Peugeot 308 SW prekvapením roka, ktorý si musíte vyskúšať, ak uvažujete o aute v tejto kategórii. A ak to nepreženiete s výbavou, dostanete ho aj s rozumnou cenou. 

Snímky: Peter Mayer / HN

01 - Modified: 2006-08-08 07:28:34 - Feat.: 0 - Title: Banky v SR za polrok zarobili 9,559 mld. Sk
01 - Modified: 2024-04-24 07:12:44 - Feat.: - Title: Vysoký výkon, skvelé objektívy a zaujímavé príslušenstvo. Takto to vyzerá, keď sa z mobilu stane fotoaparát 02 - Modified: 2024-04-19 16:59:34 - Feat.: - Title: Rošáda Francúzov je na konci. Trnavské trio je kompletné, vyžiadalo si stovky miliónov aj prepúšťanie 03 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú 04 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut 05 - Modified: 2024-04-20 22:00:00 - Feat.: - Title: Rodinný elektromobil s brutálnym výkonom: potešil kvalitou i jazdou, no nie dojazdom
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
24. apríl 2024 22:47