Zabral asi desaťtisíc hodín práce a jeho úlohou je umožniť pilotovi dosiahnuť nový svetový rekord. Špeciálny kokpit je postavený najmä z uhlíkových vlákien a podľa slov pilota Andyho Greena je to najodolnejší a najbezpečnejší monokok v histórií motoršportu. Bude súčasťou Bloodhound SSC, ktorý má ambíciu sa stať najrýchlejším pozemným vozidlom na svete. Mal by prekonať rýchlosť tisíc míľ za hodinu.
Spolieha sa na obrazovky
Vnútri „1 000 mph office“, ako prezýva Andy Green vnútro kokpitu, bude mať k dispozícií trojicu obrazoviek a vytlačený volant. Ten však nie je z plastu, ale z titánu a je presne prispôsobený pilotovým rukám. Obrazovky mu budú počas rekordnej jazdy ukazovať najmä to najzaujímavejšie, rýchlosť. No samozrejmosťou sú stavy systémov, teploty, tlak a ďalšie potrebné informácie. Mechanické budíky už hrajú druhé husle aj v tak komplikovaných projektoch ako je dosiahnutie najvyššej rýchlosti.
Všetko je však na dvakrát zálohované. A preto bude mať Andy Green k dispozícií aj klasické budíky na rýchlosť a presný čas. Ak by aj zlyhala celá elektronika auto dokáže zastaviť aj manuálne. V kokpite má aj páku, ktorá napríklad preruší prívod paliva k raketovému motoru, či ďalšie, ktoré vystrelia padák.
Musí však ovládať, kedy aktivovať rôzne stupne brzdenia. Padák by mu vo vysokej rýchlosti odtrhlo a klasické brzdy na kolesách by sa „uškvarili“. Rovnaká veda je aj v prípade zrýchľovania. Vo vnútri má navyše dvojicu pedálov ako v klasickom aute. Ten napravo slúži na poháňanie a vľavo ako brzda. No tú môže použiť len v rýchlosti menšej ako 321 kilometrov za hodinu a tvorí asi jedno percento z celkovej brzdnej sily.
Ako dosiahnúť rekord?
Tím, ktorý stavia Bloodhound SSC, nie je žiadnym nováčikom. Už predchádzajúci projekt ThurstSSC z roku 1997 je držiteľom doteraz platného svetového rekordu. Vtedy prekonali ako prví rýchlosť zvuku a špeciál nepilotoval nikto iný ako Andy Green. Rýchlosť 1223 km/h sa tak teraz pokúsia zvýšiť asi o 400 kilometrov za hodinu. Tú nový Bloodhound SSC dosiahne asi za 40 sekúnd.
Rekordná jazda bude platná len vtedy, ak sa uskutoční v priebehu hodiny dvakrát, na rovnakom úseku. Smerom tam a späť. Navyše vozidlo musí mať pilotom ovládané riadenie.
Zdroj: autoexpress.co.uk
Snímky: archív