Od predstavenia Focusu RS prešiel už nejaký čas a my máme nové informácie. Už dávno je známe, že ostrý Focus dostane po prvýkrát v histórii pohon všetkých kolies. Zaujímavý 5-valec vymenili inžinieri za 2,3 litrový 4-valec EcoBoost z Mustangu.
Presné čísla výkonu ešte nie sú známe, ale podľa automobilky to bude viac ako 320 koní a 435 Nm.
Ford však odhalil voľbu jazdných režimov a jedným z nich je špeciálny drift mode. Systém nastaví auto pre jednoduchšie ovládanie auta v šmyku. Prestaví tlmiče, stabilizačný systém, riadenie, odozvu motora a hlavne pohon všetkých kolies.
V drift móde sa teda očakáva, že viac výkonu poputuje na zadné kolesá. Majitelia Focusu RS tretej generácie budú meniť zadné gumy zrejme častejšie než tie predné. Vo voľbe režimov nájdu zákazníci samozrejme okrem driftovacieho režimu aj normálne, športové a okruhové nastavenie.
Okrem týchto módou je možné očakávať aj príchod systému Launch Control. Pre rýchly štart z miesta upraví auto nastavenia trakčnej kontroly a tlmičov. Ford odporúča pre čo najlepšiu akceleráciu preraďovať už pri 5 900 ot./min.
Na prvý pohľad sú to pomerne nízke hodnoty, musíme však myslieť na to, že 2,3 litrový EcoBoost je turbomotor. A ten posiela na kolesá najviac výkonu práve v stredných otáčkach. Automat si k ostrému hatchbacku nekúpite, Focus RS príde len s manuálnou prevodovkou.
Ďalšou novinkou, ktorú Ford prezradil je multimediálny systém SYNC. SYNC dokáže rozoznávať hlasové pokyny. Zaujímavosťou je pokyn „find a race track“. Teda v preklade „nájdi pretekársky okruh“. Po rozoznaní pokynu nastaví navigáciu na najbližší okruh.
Využitie tohto systému nemá na Slovensku zrejme veľký potenciál, ale zahraničných kupcov môže táto drobnosť potešiť.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk
Snímky: Ford