Už viac ako dvadsať rokov sa Škoda Favorit nevyrába. Redaktor britského denníka The Daily Telegraph pri príležitosti minuloročného 25. výročia prechodu Škody pod krídla koncernu Volkswagen toto už takmer historické auto otestoval. Favorit – prvá moderná Škodovka s motorom vpredu – v ňom pri decembrovej jazde vzbudil veľké sympatie.
To napokon dokázal aj v titulku svojej reportáže, v ktorom stojí: "Prečo všetky autá nemôžu byť také dobré ako toto?"
Ed Wiseman mal šťastie a pre svoje malé dobrodružstvo našiel dokonale zachovaný model. Vydal sa do Mladej Boleslavi, rodného mesta tejto škodovky, ktorá sa začala vyrábať v roku 1988. V tom čase ešte Wiseman nemal vodičský preukaz.
Hneď na začiatku ho potrápila absencia elektrickej zásuvky, ale do hodiny začal myslieť na niečo iné: ako sa mu ide pohodlne. Pružnosť sedadiel mu pripadala dokonca lepšia ako pri automobile v hodnote 120-tisíc libier, v ktorom cestoval pred týždňom. Samotnú cestu opísal ako prekvapivo príjemnú. Vozidlo podľa neho na ceste kĺzalo hladko a podraďovať musel len pri predbiehaní do kopca.
Samozrejme, že sa našli aj nedostatky. Okrem chýbajúcich zásuviek či klimatizácie boli najmä bezpečnostné. Takmer všetci ostatní vodiči boli rýchlejší, auto nevedelo regulovať prešmyk kolies a nemalo logicky ani airbagy.
Pri prípadnej nehode by tak autorovi nezostalo nič iné, než spoliehať sa na nové pneumatiky a brzdy – prípadne vlastnú duchaprítomnosť. „Napriek tomu všetkému sa mi jazdí pohodlnejšie ako vo väčšine moderných áut, na ktorých som absolvoval dlhšiu cestu po Európe,“ píše Wiseman vo svojej reportáži.
Za zvukov starých audiokaziet za dve libry, hrajúcich napríklad piesne Paula Simona, si užil ergonómiu dizajnu s praktickou a funkčnou prístrojovou doskou a jednoduchým ovládaním. Nakoniec, s vetrom v chrbte, sa mu podarilo dosiahnuť aj najvyššiu sľubovanú rýchlosť – 150 kilometrov za hodinu.