Uviedli to zdroje oboznámené so situáciou. K uzavretiu dohody by vraj mohlo dôjsť už na budúci týždeň.
Obe spoločnosti údajne plánujú pokračovať v rokovaniach aj cez víkend, aby mohli už v pondelok oznámiť dohodu, tvrdia zdroje, ktoré nechceli byť menované. Odvolávajú sa pritom na komplikovanosť rokovaní, čo by mohlo viesť k odkladu dohody.
Ale jedným zo signálov pokroku na rokovaniach je plánované stretnutie vedenia PSA s predstaviteľmi európskych odborových zväzov, ku ktorému by malo dôjsť na budúci týždeň, povedal jeden zo zdrojov.
Koncern PSA potvrdil možný míting s odborármi. Ale dodal, že zatiaľ nebol stanovený žiadny pevný termín schôdze a stále môže dôjsť ešte k jej odloženiu alebo zrušeniu. Hovorca európskej divízie GM sa k tejto správe odmietol vyjadriť.
Jedným z kľúčových bodov debaty má totiž byť, ako chce PSA dosiahnuť svoj cieľ, ktorým je ušetriť 2 miliardy eur vďaka kúpe firmy Opel. Podľa jedného zo zdrojov PSA môže ušetriť túto sumu, ak zníži výrobnú kapacitu Opela a zredukuje náklady vďaka spoločným nákupom. To si však vyžiada väčší podiel zdieľaných, rovnakých komponentov.
Generálny riaditeľ PSA Carlos Tavares minulý mesiac vyhlásil, že plánuje oživiť neziskové značky Opel a Vauxhall, a to prostredníctvom reštrukturalizácie podobnej ako pri značkách Peugeot a Citroën. Aj tie pred tromi rokmi zápasili s veľkými problémami.
Opel so sídlom v nemeckom Frankfurte nad Mohanom sa podľa neho môže stať ťahúňom celej skupiny. Má totiž potenciál expandovať za hranice domáceho regiónu, no kým patrí GM sú jeho možnosti v tomto smere obmedzené, povedal minulý týždeň Tavares.
Ďalšími náročnými bodmi rokovaní PSA a GM bude, ako oba koncerny mienia zabezpečiť dôchodky zamestnancom firmy Opel, ďalej vyriešenie otázok týkajúcich sa licenčných poplatkov za technológie, ktoré používa Opel a redukcia jeho výrobnej kapacity.