StoryEditor

Priamo zo Ženevy: Nová vlajková loď Audi by sa mala vyrábať aj na Slovensku

08.03.2017, 12:00
Pozeráte sa na najluxusnejší koncept Audi Q8, ktorý by sa mala stať vlajkovou loďou nemeckej značky.

Premiéra sa odohrala na autosalóne v Ženeve, kde Audi po prvýkrát ukázalo tento model v novej farbe a prezradilo o budúcom top SUV ďalšie detaily. To najzaujímavejšie sa však o Audi Q8 len šepká. A to fakt, že pravdepodobne bude výroba prebiehať na Slovensku.

Ak by sa tak stalo, tak by sa z nás stala „malá veľmoc“, kde sa vyrábajú tie najluxusnejšie SUV na svete. Spolu s Porsche Cayenne, Audi Q7 a Touaregom to bude ešte Land Rover Discovery.

Pripravovaný nový vrchol automobilky - Audi Q8 sport concept, meria na dĺžku 5,02 metra, na šírku 2,05 metra, na výšku 1,70 metra a rázvor má hodnotu presne 3 metre. Svetlá výška je nastaviteľná v rozmedzí 9 centimetrov. 

Audi

Navyše naživo vyzerá koncept veľmi pompézne, s množstvom futuristických prvkov. Momentálne sú na osadených 23 palcových diskoch obuté pneumatiky s rozmerom 305/35 R23 a o bezpečné brzdenie sa starajú, s priemerom 420 milimetrov, keramické kotúče. Pohodlie zabezpečuje tiež pneumatické pruženie s nastavovaním charakteru tlmičov.

Batožinový priestor má objem 630 litrov a problém s cestovaním, aj napriek tomu že sa strecha znižuje, by nemali mať ani pasažieri na zadných sedadlách.

V LED osvetlenom interiéri, vládne decentný luxus v spojení s technológiou. Nájdete v ňom minimum tlačidiel, zato sú tu ale dotykové obrazovky, prístrojový štít Audi virtual cockpit či head-up displej. Sedadlá majú strieborný poťah z kože Nubuk a Feinnappa.

​Nová Audi dostane hybridný elektrický pohon a niekoľko stoviek koní, no efektivitou jazdy má dosahovať spotrebou štvorvalca. To dosiahne kombináciou elektromotora a šesťvalcového benzínového trojlitra TFSI, s elektricky poháňaným kompresorom. Cez osem-stupňovú prevodovku putuje krútiaci moment na všetky kolesá.

Spolu dosiahnu výkon 350 kW, čiže 476 koní a krútiaci moment 700 Nm. Maximálna rýchlosť je na hodnote 275 kilometrov za hodinu a pri 85 litrovej nádrži je dojazd až cca 1200 kilometrov.

Spomínaný elektromotor slúži tiež ako štartér a jeho výkon je 20 kW (27 koní). Táto hybridná technológia vie ušetriť približne liter paliva na sto kilometrov a disponuje tiež vypnutím spaľovacieho motora pri pomalej jazde či parkovaní.

Novinka by sa mohla dostať do sériovej výroby už budúci rok.

01 - Modified: 2024-05-03 11:01:38 - Feat.: - Title: Situácia sa bude ešte zhoršovať. Z prepadu Slovenska v rebríčku slobody tlače viní opozícia vládu 02 - Modified: 2024-05-03 11:35:00 - Feat.: - Title: Najostrejšia Škoda v histórii? Česi odhaľujú špičkový koncept, pretavia ho na reálne auto 03 - Modified: 2024-05-03 08:30:00 - Feat.: - Title: Novinka od Renaultu nedáva na výber. Motor však poteší tých, ktorí nechcú elektromobil 04 - Modified: 2024-05-02 11:44:36 - Feat.: - Title: Sulík v Dubaji varil halušky, teraz štafetu preberá Dankovo ministerstvo. Osaka má byť ešte drahšia 05 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
03. máj 2024 20:24