Koncept Pop.Up z uhlíkových vlákien, sa skladá z drona a podvozku, pričom si táto dvojica vie medzi sebou „prehadzovať“ kabínu.
Ako elektromobil funguje v prípade, že je osadená na spomínaný podvozok. Ten je vybavený elektromotorom a batériami. Jeho maximálna rýchlosť po cestách, je 130 kilometrov za hodinu a dojazd má mať sto kilometrov.
Ďalšou možnosťou je, že v prípade potreby vie k sebe dron pripojiť túto kapsulu. Letieť vie rýchlosťou sto kilometrov za hodinu a dolet má rovnako sto kilometrov. O vzlietnutie sa stará niekoľko elektricky poháňaných rotorov.
Fungovanie by malo vyzerať tak, že si cestujúci zvolia cez aplikáciu cieľ a systém pre nich zvolí tú najlepšiu cestu. Keď prídete na vami určené miesto, kabína sa sama automaticky vráti k dobíjacej stanici.
Prototyp teda bude disponovať autopilotom a jeho ambíciou je vyriešiť problémy so zápchami vo veľkomestách. Airbus už v minulom roku vytvoril špeciálnu divíziu, ktorá sa zaoberá vývojom konceptov lietajúceho auta. To, že chce postaviť vlastnú platformu informoval začiatkom roka. Teraz je známa jeho podoba.
Okolo projektu bolo v Ženeve obrovské množstvo ľudí. Spoločnosť prezentovala najmä možnosti dopravy budúcnosti. Posádku, ktorú môže tvoriť dvojica ľudí sa pozerá vo vnútri len na veľkú dotykovú obrazovku. Nenachádza sa tam prakticky nič iné. A pomocou nej si vie posádka vybrať cieľ. Následne auto, ktoré vyzerá ako dron sa jednoducho preletí na požadované miesto.
Projekt s určitosťou počíta s autonómnym riadením. Na všetko tu bude dozerať len počítač.
Jedná sa len o koncept a nie je známe dostane aj reálnu podobu. Airbus však s experimentom pracuje naďalej a chce vlastné lietajúce auto. Bude to navyše konkurent pre ďalšie pripravované lietajúce vozidlá, ako aj pre AeroMobil zo Slovenska.
Ten je na ceste schopný dosiahnuť rýchlosť 160 kilometrov za hodinu (na vzlet potrebuje 130 km/h) a vo vzduchu od 60 do 200 kilometrov za hodinu. Prekonať dokáže vzdialenosť 700 kilometrov a to pri spotrebe 15 litrov benzínu vo vzduchu, či 875 kilometrov po ceste so spotrebou 8 litrov na sto kilometrov. Nie je však jasné, kedy presne sa dostane AeroMobil do výroby.