Predvádzacie vozidlo v záchranárskej výbave predstavuje najlepšiu možnú variantu výbavy. Je osadená LED majáková technika a niektoré z vysoko svietivých LED prvkov sú v ČR použité a homologované prvýkrát.
Každý záujemca o záchranárske SUV si môže vozidlo nakonfigurovať inak, presne podľa svojich požiadaviek. Podľa toho sa vypočíta aj cena, tento model stojí približne 48 tisíc.
Kodiaq má byť evolúciou vozidla Yeti, ktoré záchranné služby využívajú. "Nový Kodiaq má výrazne väčšiu priestrannosť a väčší rázvor. V tejto chvíli má v porovnaní s Yetim výkonnejšie agregáty, je to iná trieda vozidla, takže to so sebou nesie veľa zaujímavých atribútov. V tejto chvíli všetky tieto atribúty hovoria práve v prospech modelu Kodiaq, "povedal ČTK koordinátor predaja štátnej správe Škody Auto Aleš Skřivánek.
Predstavený automobil vychádza z výbavy Ambition a poháňa ho motor 2.0 TDI s výkonom 140 kW v kombinácii s pohonom všetkých kolies a dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG. Úprava je ale možná v akejkoľvek verzii.
Auto je vybavené napríklad záchranárskou sadou Weinmann, zahŕňajúce okrem iného defibrilátor, odsávačku, pľúcne ventilátory alebo lekársku sadu prvej pomoci.
Záchranárske SUV je vybavené posilnenou a rozšírenou elektroinštaláciou, vrátane tiež prípojky 230 V, z ktorej sa automaticky odpojí pripojený dobíjací kábel po naštartovaní vozidla.
Dôležitým prvkom je tiež predohrev motorového oleja, či druhá 70 Ah batéria.
Špeciálne upravený model sa zatiaľ bude ponúkať len na českom trhu a to kvôli špecifickej legislatíve každého štátu v tejto oblasti.
V rámci slovenskej vyhlášky je napríklad vozidlo polepené fóliou s reflexnými plochami vo forme pravidelne sa striedajúcich obdĺžnikových polí zelenej a žltej farby.
Pri záchranných službách bude slúžiť ako vozidlo rendez-vous, čiže vozidlo v stretávacom systéme. Jeho posádku tvorí vodič - záchranár a lekár. Na mieste zásahu sa auto stretne s veľkou sanitkou, v ktorej zasahuje vodič - záchranár a stredný zdravotnícky pracovník.
Výhodou systému rendez-vous je predovšetkým rýchlosť zásahu a potreba menšieho počtu lekárov.
V mestách sa kompaktný automobil dostane k pacientovi rýchlejšie a ľahšie ako veľké sanitky, lekár sa ihneď po príchode venuje ošetreniu pacienta.
Po príchode veľkého sanitného vozidla je pacient transportovaný do nemocnice týmto autom, už bez asistencie lekára, ktorý je tak rýchlo pripravený k ďalšiemu výjazdu.