Nové SUV značky Škoda s názvom Kodiaq je už dobre známy model a aj my sme vám ho priblížili v niekoľkých testoch. Mali sme možnosť vyskúšať si vrcholnú benzínovú motorizáciu, ale aj takmer úplne základný model so slabým 1,4-litrovým benzínovým motorom a teraz vám predstavujeme najsilnejší naftový variant.
O dizajne sme toho už popísali veľa, v tomto prípade vzhľad bielej „škodovky“ dopĺňajú 19-palcové príplatkové disky z ľahkej zliatiny. Základ tvoria Full LED svetlomety, LED hmlové svetlá s prisvecovaním do zákrut a aj zadné LED-ky.
Naozaj priestranný
Hoci sa Škoda Kodiaq radí medzi kompaktné SUV, jej rozmer hovorí o inom. Na dĺžku meria 4 697 milimetrov, na šírku 1 882 milimetrov a na výšku 1 676 milimetrov. Aj vďaka rázvoru 2 791 milimetrov ponúkne cestujúcim dostatok priestoru tak na predných, ako aj na zadných sedadlách.
Testovali sme sedemmiestnu verziu, a preto je objem kufra zmenšený na 560 litrov (z pôvodných 720 litrov). Po sklopení sedadiel vám však okrem „rovinky“ vznikne batožinový priestor s objemom 2 065 litrov. Dve miesta na sedenie v poslednom rade sú naozaj len krajným riešením. Síce sa tam, na úkor priestoru na nohy pre pasažierov na zadných sedadlách, zmestí v núdzi aj dospelý človek, o pohodlí sa však hovoriť nedá, a preto by sme odporúčali tieto miesta skôr pre deti.
Inak ide o pohodlné príplatkové kožené sedadlá s (predné) odvetrávaním, elektrickým nastavovaním a pamäťou aj pre spolujazdca. Majú príjemné spracovanie a dobré bočné vedenie.
Od základu až na vrchol
Okrem základnej výbavy je možné rozšíriť si Kodiaq o neskutočné množstvo príplatkových prvkov. V ponuke je napríklad adaptívny tempomat do rýchlosti 160 kilometrov za hodinu, parkovacia zadná kamera, ambientné osvetlenie interiéru, vyhrievaný volant (čo oceníte najmä v zimných mesiacoch), či elektrické otváranie piatych dverí. Okrem základných bezpečnostných systémov je k dispozícii aj Lane Assist (držanie v pruhu), Blind Spot Detect (sledovanie mŕtveho uhla) a mnoho iných prvkov. Zoznam je naozaj veľký.
Príjemný je tiež navigačný systém Columbus s osempalcovým dotykovým displejom, našťastie vrátane dvoch otočných tlačidiel ovládania. Tie napríklad vo faceliftovej Octavii chýbajú a výrazne to zhoršuje napríklad manipuláciu s ovládaním hlasitosti na displeji. Pocit „ako v kabriolete“ vám priblíži strešné panoramatické okno za približne tisíc eur.
Pohodlie a výkon
Adaptívny podvozok DCC s možnosťou voľby jazdných režimov je tiež za príplatok, avšak Kodiaq to výrazne posúva na vyššiu úroveň, najmä čo sa týka pohodlia. Používa ho aj Superb a rozhodne stojí za to doobjednať si ho.
V režime Comfort je auto príjemne mäkké a snaží sa vyhýbať známemu „plávaniu“. Pri prepnutí do režimu Sport však podvozok stvrdne a na ceste cítite nerovnosti oveľa výraznejšie. Okrem toho sa zlepší reakcia na plynový pedál a automatická dvojspojková sedemstupňová prevodovka DSG drží motor vo vyšších otáčkach.
S týmto agregátom dostanete výhradne automat a pohon všetkých kolies, čo je podľa mňa aj tak veľmi dobrá voľba. Pohonnú jednotku tvorí dvojlitrový TDI štvorvalec s výkonom 140 kW/190 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Maximálna rýchlosť je 209 kilometrov za hodinu. Spotreba závisí od štýlu jazdy, no pri klasickom jazdení dosiahnete priemer približne 7 až 8 litrov.
Záver
Kodiaq sa Škode podaril. Predovšetkým v tejto verzii – s najsilnejším naftovým motorom, automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies, ide o dobrú voľbu. Auto má dostatočnú dynamiku aj na „športovejšiu“ jazdu, vďaka adaptívnemu podvozku je naozaj pohodlné a svojimi rozmermi či možnosťou usadiť sedem ľudí poteší takmer každého. Zákazník si môže vybrať z dlhého zoznamu príplatkových doplnkov a dotvoriť si SUV podľa svojich potrieb.
Hoci stále treba počítať s miernymi nedostatkami, ako je napríklad ťažšie zatváranie dverí kvôli výsuvnej ochrane či nepohodlná a pre dospelých výhradne núdzová možnosť sedenia na dvojici sedadiel posledného radu.
Základná cena za Škodu Kodiaq je 21 690 eur. Nami testovaná verzia stojí od 35 590 eur a konkrétny testovaný model s doplnkovou výbavou mal hodnotu 48 244 eur.