Emisie sú jednou z hlavných tém posledných rokov. Štáty Európskej únie sa zaviazali, aby do konca roku 2020 podiel obnoviteľných zdrojov na celkovom množstve spotrebovanej energie dosahoval aspoň 10 percent. Rovnako aby emisie CO2 z celého objemu na trh uvedených palív klesli oproti roku 2012 o šesť percent. Štáty preto zvyšujú podporu elektromobility, či zavádzajú predaj benzínu E10.
To bolo dôvodom, prečo sa aj Česká republika rozhodla nahradiť súčasný benzín Natural 95 (E5) s piatimi percentami biozložky – etanolu. Už v roku 2019 by mal byť na čerpacích staniciach namiesto neho dostupný benzín s označením E10, ktorý má 10 percentný podiel etanolu.
Ten pritom nie je žiadnou novinkou, v Nemecku sa napríklad predáva už od roku 2011. Vyšší obsah biozložky v benzíne, má zabezpečiť ekologickejšiu jazdu a znížiť európsku závislosť na rope.
Na tom by možno nebolo nič zlé, no staršie automobily (ale aj motocykle či kosačky) môžu mať s takýmto „eko“ benzínom problémy. Ide hlavne o vozidlá staršie ako 10-15 rokov, ktoré na vysoký podiel etanolu nie sú stavané.
Organizácia ADAC vyskúšala ekologické palivo v automobile Opel Signum s 2,2-litrovým motorom. Prešli 27-tisíc kilometrov a došlo k poškodeniu palivového čerpadla.
V minulosti ADAC tiež vydala zoznam vozidiel, ktoré by tento druh benzínu tankovať nemali.
Ako sa k téme vyjadrilo Ministerstvo hospodárstva SR, cieľ pre Slovenskú republiku je mať 10 percent obnoviteľných zdrojov energií v doprave v roku 2020. V roku 2016 bolo k benzínu primiešavaných 5,3 percent obj. bioetanolovej zložky. Na rok 2017 je zákonom ustanovené minimálne množstvo na 4,7 percenta.
Zatiaľ sa teda Slováci zmien báť nemusia, je však stále otázne, aké stanovisko určia politici v priebehu nasledujúcich rokov. Máme finančnú podporu pri kúpe elektromobilov a tiež niekoľko výhod ako napríklad nižšie PZP. Je teda možné, že sa u nás elektromobilita viac rozvinie a benzín E10 u nás nenahradí klasiku v podobe E5 benzínu.
Riešením by inak mohlo byť tankovanie vysokooktánového prémiového benzínu Natural 98. Neobsahuje žiadnu biozložku, no je drahší. Jeho nákup by sa stal akýmsi „trestom“ pre majiteľov starších a k životnému prostrediu menej šetrných áut.