Za ochranu dospelých získal Kodiaq 92 percent, za ochranu detí 77 percent. Najvyšší počet bodov dostal automobil v teste bočného nárazu. ČTK o tom dnes informovala automobilka v tlačovej správe.
SUV Kodiaq začala automobilka predávať na začiatku tohto roka, pre tento rok je v "vypredaný" a teraz sa prijímajú objednávky na prvý štvrťrok roku 2018. Ide o siedmy model automobilky, ktorý získal maximálne hodnotenie za bezpečnosť v čase uvedenia na trh. Nadväzuje tak na hodnotenie Octavie, Fabie, Rapidu, Citigo, Yeti a Superbu.
Nezávislé skúšky hodnotili úroveň ochrany dospelých, detí, chodcov a aktívnu bezpečnosť. Úroveň ochrany chodcov dosiahla 71 percent, v aktívnej bezpečnosti 54 percent. Vozidlo má systém núdzového brzdenia, ktorý chráni posádku i chodcov. Maximálny počet bodov udelila organizácia za ochranu nôh chodcov v oblasti nárazníka.
"Zvýšili sme pasívnu bezpečnosť, aj keď už samotný tvar karosérie k bezpečnosti prispieva veľkou mierou. Navyše sme rozšírili predovšetkým progresívne asistenčné systémy, aby sme vo väčšej miere úplne predišli nehodám," uviedol člen predstavenstva mladoboleslavskej spoločnosti Škoda Auto, zodpovedný za oblasť technického vývoja Christian Strube.
Cestujúcich okrem tuhej karosérie chráni napríklad aj deväť airbagov, výškovo nastaviteľné trojbodové bezpečnostné pásy s napínačmi a systémom Isofix pre detské sedačky.
Pri nehode sa automaticky odomknú dvere, aktivujú sa varovné smerovky a preruší sa prívod paliva. Ak hrozí kolízia, systém preaktívnej ochrany cestujúcich (Crew Protect Assist) tiež privrie bočné okná aj strešné okno a pritiahne bezpečnostné pásy na predných sedadlách, multikolízna brzda zamedzí nekontrolovanému pohybu vozidla.
Okrem toho má automobil kamery a rôzne senzory, ktoré tiež sledujú odstup od vpredu idúceho vozidla. Škoda ponúka aj rad ďalších bezpečnostných systémov vrátane identifikácie dopravných značiek, alebo systému asistencie rozpoznanie únavy vodiča, ktorý obmedzuje riziko krízové situácie spôsobené únavou.
Organizácia Euro NCAP založená v roku 1997 je nezávislé konzorcium európskych ministerstiev dopravy, automobilových klubov a zväzov poisťovní so sídlom v Belgicku. Táto organizácia vykonáva nárazové testy aktuálnych modelov, okrem vyhodnotenia nárazových skúšok sa do celkového hodnotenia zahŕňajú aj systémy aktívnej bezpečnosti.