Najväčšia nevýhoda elektromobilov je ich dojazd na jedno nabitie. Ten sa výrazne mení v závislosti od počasia, respektíve okolitej teploty. Jedným z hlavných propagátorov vozidiel na elektrický pohon, je spoločnosť Tesla.
Práve Model S 100D si vzali dvaja nadšenci z Belgicka na test. S elektromobilom jazdili na mestskom „okruhu“ s dĺžkou 26 kilometrov, kde neboli žiadne prekážky ako hustá doprava či semafory.
Takto jazdili až 23 hodín a 45 minút, kým sa im energia v akumulátoroch nevybila. Dosiahli tak dojazd o niekoľko stoviek väčší, než udáva výrobca. Krúžili pri rýchlosti 40 kilometrov za hodinu, kedy má elektrický pohon najlepšiu účinnosť.
Zapnutý nebol žiadny „požierač energie“, ako napríklad klimatizácia a samozrejme neboli kvôli aerodynamike otvorené ani okná. Pri teste sa ukázalo, že teplota okolia je naozaj veľmi dôležitá. V kolách s najlepšími podmienkami, kedy bolo najteplejšie (približne 25°C), dokázal Model S 100D spotrebovať 88 Wh/km. Pri klasickej prevádzke sa spotreba tohto auta pohybuje na úrovni 108 Wh/km.
Celkový dojazd tak dokázali predĺžiť z 536 na neuveriteľných 901,2 kilometra. No je jasné, že takýmto štýlom jazdiť zrejme nikto nebude.
K celej záležitosti sa po zistení výsledkov vyjadril aj samotný Elon Musk, riaditeľ spoločnosti Tesla. Ten na svojom Twitter účte napísal, že by sa dali dosiahnuť lepšie výsledky a dojazd aj tisíc kilometrov, keby sa použili správne pneumatiky.