Nemá problém rozpoznať na ceste soby, losy či jelene. V momente, keď sa na vozovke objaví klokan, však systém tápe, priznáva firma.
Pokiaľ je v Austrálii hlásená zrážka auta so zvieraťom, jedná sa z 90 percent o klokana, informoval server The Guardian. Podľa austrálskeho združenia vodičov (NRMA) je v krajine evidovaných približne 16-tisíc stretov s klokanmi ročne.
Na cestách pôsobia tieto cicavce komplikácie aj vývojárom spoločnosti Volvo, ktorí tam testujú detekčný systém proti stretu so zverou pre samojazdiace automobily. "Keď klokan vyskočí, vyzerá to, že je ďalej, ako keď potom dosadne na zem," popísal pre server ABC optický problém technický riaditeľ spoločnosti Volvo Australia David Pickett. Ako referenčný bod technológia používa povrch zeme, preto je pre ňu "hopsanie" pri klokanoch mätúce.
Spoločnosť najskôr systém skúmala vo Švédsku. Pred 18 mesiacmi sa však výskumný tím presunul do austrálskej rezervácie Tidbinbilla Nature Reserve, kde sa zameriava práve na problémy s klokanmi.
"Priviedli sme vývojárov do Austrálie, aby zhromaždili údaje o tom, ako sa môžu zvieratá chovať a pohybovať a počítače tak mohli všetky situácie lepšie pochopiť," povedal riaditeľ spoločnosti Volvo Australia Kevin McCann.
Cicavce nie sú žiadna prekážka
Vývojári však v probléme s klokanmi nevidia veľký problém. "Samojazdiace autá sú v neustálom vývoji. Plne fungujúci automobil bez vodiča zatiaľ neexistuje a technológia rozpoznávajúca klokany je súčasťou vývoja," dodal McCann.
Detekčný systém si musí prejsť čo najväčším počtom každodenných aj ojedinelých situácií. "Je to celkom vyčerpávajúci proces," povedal McCann. Napriek tomu firma plánuje predstaviť vozidlá do roku 2020.
Momentálne ponúka automobilka poloautonómne autá S90 a XC90. Tie vedia udržiavať bezpečnú vzdialenosť medzi vozidlami, pozorovať prípadné kolízie v mestskom prostredí a v niektorých prípadoch samé zaparkovať.