Je vyššie, komfortnejšie a štýlovejšie. Outdoorové verzie kombíkov patria v každej automobilke k tomu najlepšiemu. Či už sa pozeráte na Audi alebo Škodu. Jednoducho výrobca zobral klasické auto a pridal mu ďalšie plusové vlastnosti. A to je aj prípad Škody Scout, ktorá je vlastne zlepšená Octavia.
Má všetky jej prednosti a navyše to, čo ho ako automobil charakterizuje – všestrannosť. Donedávna (odkedy bol predstavený Kodiaq) išlo dokonca s Yetim o jedinú škodovku, s ktorou ste mali možnosť okúsiť aj miesta, kde sa s bežným autom nedostanete. Môže za to trojcentimetrová svetlá výška navyše, ktorú má Scout oproti Octavii.
Náš „prieskumník“ tak pohodlne zvládol lesný terén cestou na chatu, zaparkoval aj tam, kde by sme si to inak nedovolili a prekvapujúco si poradil aj s retardérmi. Ani pri testovaných 18-palcových kolesách sme ich prejazd takmer necítili.
Auto je až neuveriteľne pohodlné aj mimo bežných asfaltiek. Akékoľvek nerovnosti auto od vodiča dokonale izolovalo. Komfort je preto druhým definičným znakom Scouta. A čo je tým tretím? Dizajn. Scout sa už od svojho vzniku zaraďuje medzi najkrajšie počiny automobilky. Teraz síce dostal podobne ako Octavia vpredu „štvoroké“ svetlomety, no v jeho prípade sa nad nimi človek absolútne nepozastaví.
Nový model púta eleganciou, ale aj mohutnosťou. Outdoorový vzhľad podčiarkujú strieborne lakované prvky v prednom aj zadnom nárazníku. Nebyť Superbu, v Škodovke by pravdepodobne vzhľadom kraľoval. Hlavne u mužského pohlavia.
Škoda cenovky
Scout nie je určený len pre chalupárov, hubárov či poľovníkov. Je pre každého, kto má rád pohodlie, komfort a v neposlednom rade vzhľad. Kombiverzia s typicky obrovským škodováckym kufrom (610 litrov) odnesie na dovolenku akúkoľvek rodinu. Navyše ušetrí.
Priemerná spotreba sa u nás vyšplhala na príjemných sedem litrov na sto kilometrov, čo pri nešetrnom jazdení prevažne v mestskej premávke nie je vôbec zlý údaj. Automobilka deklaruje kombinovanú spotrebu na úrovni 5,1 litra/100 km.
Nevýhodou Scouta dlhodobejšie ostáva jeho cena. Vozidlo je k dispozícii v „dieseli“ od 29-tisíc eur s motorom 2,0 TDI/110 kW a manuálnou prevodovkou. Klasickú Octaviu však v tejto motorizácii kúpite od 24-tisíc eur. Napríklad športovú Octaviu RS môžete mať už za 28-tisíc, no so silnejším motorom 2,0 TDI 135 kW.
Medzi jediné používateľské nedostatky radíme nový celodotykový displej, ktorému chýbajú manuálne prvky. Tým je určite ovládanie hlasitosti. V niektorých situáciách bolo stíšenie či pridávanie hlasitosti doslova umením. V tomto prípade naozaj platí, že menej je niekedy viac, aj keď displej sám osebe pôsobí naozaj prémiovo.
Viac asistentov
Škoda po facelifte ponúka okrem nami testovanej verzie Scouta ešte jednu naftovú a jednu benzínovú verziu motorizácie. Základom je naftový štvorvalec 2,0 TDI/110 kW so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou automatickou DSG prevodovkou.
Na výber je aj benzínová verzia 1,8 TSI s maximálnym výkonom 132 kW (180 k) spoločne so 6-stupňovým DSG. Všetky motorizácie majú jeden spoločný znak. Tým je pohon 4x4.
Novinkami oproti predchádzajúcej verzii sú asistenčné systémy. Za príplatok je možné mať nový asistent pre jazdu s prívesom, Blind Spot Detect, ktorý sleduje mŕtvy uhol a taktiež Rear Traffic Alert, ktorý pomáha pri cúvaní z parkoviska.
Technické údaje testovaného vozidla
Karoséria
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4 687/1 814/1 531
Rázvor (mm): 2 680
Objem batožinového priestoru (l): 610/1 740
Objem palivovej nádrže (l): 55
Hmotnosť pohot./celková (kg): 1 559/2 129
Prevádzkové vlastnosti
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): 7,8
Max. rýchlosť (km/h): 219
Motor
Zdvihový objem (cm3): 1 968
Počet valcov: 4
Výkon: 135 kW
Krútiaci moment: 380 Nm pri 1 750 – 3 250 ot/min
Prevodovka: 6 st. automatická
Priemerná spotreba (l/100 km): 5,1
Cena vozidla: 38 114 eur