Nemecká automobilka Opel, ktorú tento rok kúpil francúzsky konkurent PSA, v druhom štvrťroku prehĺbila stratu na 250 miliónov dolárov (takmer 210 miliónov eur). Bývalá dcérska firma americkej spoločnosti General Motors prichádza každý pracovný deň o štyri milióny eur, píše vo svojom dnešnom vydaní nemecký týždenník Automobilwoche s odvolaním sa na dva zdroje blízke Opelu a PSA.
V tohtoročnom prvom štvrťroku hospodáril podnik so stratou 210 miliónov dolárov. Šéf PSA Carlos Tavares v máji uviedol, že očakáva, že Opel bude roku 2017 viac stratový. PSA ho podľa agentúry Reuters chce mať v zisku do roku 2020.
Spoločnosť Opel bola v strate posledných 16 rokov. Automobilka bola nútená vynakladať zhruba jednu miliardu dolárov (približne 840 miliónov eur) ročne na výskum a vývoj. Bolo totiž potrebné vyrábať malé a kompaktné vozidlá v súlade s novými európskymi emisnými predpismi. Tieto pravidlá sa podstatne líšia od predpisov v Spojených štátoch alebo Číne, pripomenula agentúra Reuters.
Tohtoročným spojením s PSA vznikla skupina so zhruba 16-percentným podielom na európskom automobilovom trhu. Podnik vystriedal na pozícii druhej najväčšej európskej automobilky francúzskeho výrobcu Renault a dostal sa za Volkswagen, ktorý má na európskom trhu podiel 24 percent.