Naftové automobily z nemeckého koncernu Daimler boli vybavené niekoľkými softvérovými funkciami, ktoré boli zrejme vyvinuté iba preto, aby vozidlá prešli emisnými testami v Spojených štátoch. Informoval o tom nemecký denník Bild am Sonntag s odvolaním na dokumenty amerických vyšetrovateľov.
Jednou z funkcií podľa denníka napríklad bolo vypnutie systému pre znižovanie emisií po najazdení 26 kilometrov. Ďalšie funkcie potom slúžili na zisťovanie toho, či je automobil testovaný.
Inžinieri automobilky Daimler pritom podľa denníka v internej e-mailovej komunikácii vyjadrovali pochybnosti o tom, či sú takéto funkcie legálne.
Výrobca vozidiel značky Mercedes, automobilka Daimler, čelí kvôli emisiám naftových automobilov vyšetrovaniu v Spojených štátoch aj v Nemecku. Koncern už skôr uviedol, že tieto vyšetrovania by mohli vyústiť v značnú pokutu a zvolávanie vozidiel.
Naftové automobily sa dostali do centra pozornosti kvôli afére nemeckého koncernu Volkswagen okolo manipulácii s testami emisií oxidov dusíka.
Volkswagen v septembri 2015 v reakcii na obvinenia amerických úradov priznal, že softvér umožňujúci manipulovať s testami nainštaloval do približne 11 miliónov naftových automobilov po celom svete.