StoryEditor

Audi R8 dostanete výhradne s jednou zvláštnosťou. Prečo má najazdené desiatky kilometrov?

31.10.2018, 23:00
Obľúbený športový model R8 nemeckej značky Audi prešiel miernou modernizáciou a navýšením výkonu.

Audi má v portfóliu naozaj širokú škálu modelov. Nechýbajú populárne športovo-úžitkové vozidlá, špičkové sedany nielen pre manažérov a taktiež športové automobily.

Medzi poslednú spomínanú kategóriu patrí aj obľúbená športová Audi R8. Práve ona totiž nedávno prešla miernou modernizáciou a hoci o tom mnohí netušia, model prináša aj jednu zaujímavosť.

​Vráťme sa v skratke k spomínanej modernizácii. Model prešiel zmenami aj vrámci karosérie (kupé aj roadster), nakoľko bol prepracovaný nárazník so širšou a nižšie osadenou maskou chladiča.

V zadnej časti nahradili oválne koncovky výfuku tie staršie hranaté. Vizuálnych zmien teda nie je veľmi veľa, viac toho nájdeme pod kapotou.

Stále ide o 5,2-litrový desaťvalec v dvoch výkonových prevedeniach, avšak novinkou je kvôli stále prísnejším emisiám filter pevných častíc. Zvýšil sa však aj celkový výkon motora, nakoľko bude k dispozícii verzia s výkonom 419 kW (predtým 397 kW) a zvýšil sa tiež krútiaci moment o 10 Nm na súčasných 550 Nm.

Variant Plus dostal taktiež k výkonu 10 koní naviac a v súčasnosti dosahuje 456 kW (620 koní). Jeho krútiaci moment bol zvýšený rovnako o 10 Nm na výsledných 580 Nm. Aj napriek rovnakému brzdovému systému však podľa automobilky bude novinka schopná zabrzdiť rýchlejšie - dôvodom je lepšie naladenie elektroniky vozidla.

Modely Audi R8 sú však zaujímavé aj z iného hľadiska, než len z pohľadu výkonu. Hoci o tom mnohí netušia, automobilka každý vyrobený kus testuje v reálnej premávke, pričom najazdí asi 40 až 50 kilometrov. Informuje o tom zahraničný portál Autocar.

Iné automobilky predávajú svoje vozidlá s nájazdom do desiatich kilometrov (presuny po fabrike a podobne), no nemecká značka sa snaží preveriť stav každého vyrobeného modelu R8.

Audi

​Ochrana karosérie sa rieši nalepením priesvitných ochranných fólii, ktoré sa po úspešnom teste strhnú, prípadne vymenia za nové (podľa požiadavky zákazníka). Dôvod takéhoto testovania je jednoduchý - značka chce poskytnúť prvotriednu kvalitu a tak technici reálne overujú funkčnosť modelu.

Ak nastane problém, je možné "vychytať muchy" ešte pred dodaním zákazníkovi. Im to mimochodom vôbec nevadí, v prípade auta za minimálne zhruba 160-tisíc eur je takáto "služba" nepochybne vítaná.

01 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 02 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 03 - Modified: 2024-11-04 10:09:27 - Feat.: - Title: Nový konkurent Kie i českej Škody. Hyundai poodhalil svoje najväčšie elektrické SUV 04 - Modified: 2024-11-03 12:00:00 - Feat.: - Title: Najlacnejší elektromobil po radikálnych vylepšeniach: Má všetko, čo vlastne treba 05 - Modified: 2024-11-02 12:42:43 - Feat.: - Title: Pri nahrávaní diania z ciest na autokamery treba dodržiavať nariadenia GDPR
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
04. november 2024 19:39