StoryEditor

Volkswagen založil úplne novú lacnú značku Jetta. Má to však jeden háčik

04.03.2019, 10:35
"Volkswagen Jetta pre nás znamená v Číne veľmi veľa. Dal masám osobnú dopravu podobne ako v Európe kedysi chrobák, " vysvetlil pri uvedení značky Jetta Jürgen Stackmann, člen predstavenstva VW.

Volkswagen má v Číne jedinečnú pozíciu, pre staršie generácie je meno značky dokonca synonymom pre auto. V roku 1984 tu totiž partnerstvom nemeckého výrobcu s čínskou firmou SAIC automobilizmus začal. Volkswagen Číňanom vtlačil predstavu o tom, ako má správne auto vyzerať, dovtedy poznala väčšina z nich len bicykel, píše iDNES.cz.

Výrobu áut "pre ľudí", nemecky "Volks Wagen", má značka v mene. Lenže z volkswagenov je dnes lepší tovar, najväčší automobilový koncern sveta má medzi svojimi ôsmimi značkami osobných áut aj lacnejšie značky ako je VW - Škodu a Seat.

​Lenže je to málo, vedenie Volkswagenu už si dlhé roky láme hlavu, ako aspoň napodobniť fenomenálny úspech Dacie, ktorá s geniálnou stratégiou, kedy jednoduchosť povýšila na virtuozitu a lacnosť na hlavný klad, očarila aj rozmaznaných Európanov.

Volkswagen mal uvedenie novej "low-cost" značky naplánované už na rok 2015, medzi tým sa niekoľkokrát zmenila stratégia, koncernom a potom aj celým svetom sa prehnal uragán Dieselgate a manažérom vymyslený obchodný a strategický model stále nevychádzal tak, aby bol dostatočne ziskový.

V roku 2019 sa teda predstavuje nová značka Jetta, ktorou chce zatiaľ len v Číne Volkswagen ponúknuť lacnejšie autá. Na trh má značka, ktorá preberá meno v Číne veľmi populárneho modelu značky Volkswagen, vstúpiť v tretej štvrtine tohto roku. Jetty majú pritiahnuť mladú klientelu (25 až 35 rokov) z vidieckych oblastí.

Mimo mestských aglomerácií sa motorizmus v Číne stále rozvíja prudko, väčšina kupujúcich si kupuje svoje prvé auto v živote. Jetty sa majú ponúkať v špecializovaných autosalónoch, do konca roka ich má dokonca vyrásť asi 200, v pláne je však tiež zavedenie alternatívnych spôsobov predaja, okrem online obchodov to má byť tiež predaj v obchodných centrách, zaujímavou formou predaja budú mobilné showroomy - pojazdné predajne.

Nová značka má podľa Stackmanna šancu výrazne navýšiť predajný podiel na trhu, pretože vyplní priestor medzi zavedenou značkou VW a vozidlami pre "základnú mobilitu" ponúkanými lokálnymi výrobcami, predaj týchto jednoduchých modelov dnes tvorí asi tretinu čínskeho trhu, na ktorom sa ročne predá cez dvadsať miliónov nových áut.

​Vlani na jeseň predal Volkswagen v Číne tridsať-miliónte auto za celú tridsaťročnú históriu svojej prítomnosti na tomto trhu. Značky koncernu Volkswagen (VW, Škoda, Audi) predali v minulom roku v Číne vyše štyri milióny áut, z toho 3,11 milióna samotnej značky VW. Pre všetkých je to najväčší trh sveta.

Jetty sa budú vyrábať v továrni v Chengdu, kde sa v rámci joint-venture podniku FAW-Volkswagen už dlhé roky vyrábajú volkswageny pre čínsky trh. Zahraničné automobilky, ktoré chcú vyrábať v Číne, musia uzatvárať s miestnymi automobilkami joint-venture partnerstvá. Volkswagen tak spolupracuje v spoločných podnikoch FAW-Volkswagen a SAIC VOLKSWAGEN. Pikantné na tom je, že obe tieto automobilky vyrába viacmenej rovnaké modely, avšak pod odlišnými menami a priamo si konkurujú. Každá má svoju sieť dílerov a servisov a nespolupracujú spolu. FAW je silnejší v severnej polovici Číny, SAIC v tej južnej.

Štartovacia ponuka novej značky presne zodpovedá požiadavkám čínskeho trhu. Prvé oficiálne ohlásené modely Jetty sú sedan a dve SUV. Kompaktné sedany patria dlhodobo k najžiadanejším druhom áut v celej Ázii, crossovery na zvýšenom podvozku sú potom jednoznačným hitom posledných sezón na celom svete, ide o najrýchlejšie rastúci segment trhu.

Volkswagen

​O oboch modeloch sa zatiaľ veľa nevie, automobilka zverejnila iba tri obrázky dvoch modelov, jasný nie je ani technický základ oboch vozidiel. Dá sa však predpokladať, že modely značky Jetta budú využívať techniku ​​starších volkswagenov, prípadne budú akousi skladačkou rôznych mechanických skupín od modelov naprieč koncernom VW. Čínski zákazníci nevyžadujú v tejto kategórii áut najmodernejšiu techniku, dôležitý je naopak moderný dizajn.

Presne tak vznikla napríklad Škoda Kamiq pre čínsky trh. Európske prevedenie, ktoré sa predstaví v utorok 5. marca na autosalóne v Ženeve, využíva aktuálnu modernú modulárnu platformu MQB koncernu Volkswagen, na ktorej stojí väčšina aktuálnych modelov Škody. U čínskeho Kamiqa konštruktéri využili "železo" menom PQ34, ktoré používali značky koncernu Volkswagen pred dvadsiatimi rokmi a ako úplne prvá ju v roku 1996 predstavila svetu Škoda Octavia.

Dnes využíva túto plaftormu napríklad Volkswagen Lavida predávaný na čínskom trhu. Aj preto bol vývoj čínskej Škody Kamiq extrémne rýchly, auto bolo postavené za dva a pol roka, zvyčajne potrebuje automobilka pre vývoj nového modelu dvojnásobne dlhú dobu. 

01 - Modified: 2024-11-04 19:07:44 - Feat.: - Title: Investícia spoločnosti Gotion bude jedným z prelomových momentov nášho vzťahu s Činou, tvrdí Fico 02 - Modified: 2024-11-04 16:30:00 - Feat.: - Title: Strategické partnerstvo s Čínou: Prečo až teraz? (komentár) 03 - Modified: 2024-11-04 15:18:20 - Feat.: - Title: VEĽKÁ ANALÝZA: Harrisová a Trump, dvaja nezmieriteľní. Kam povedie Ameriku nový prezident? 04 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 05 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
04. november 2024 21:56