Japonská automobilka Toyota urýchľuje svoj program elektrifikácie vozidiel. Jej cieľom je, aby sa do roku 2025 takéto autá podieľali polovicou na jej globálnom odbyte. To by bolo až päť rokov pred jej vopred plánovaným termínom.
Automobilka tiež uviedla, že sa spojí s čínskymi výrobcami batérií, aby sa prispôsobila rýchlemu posunu smerom k elektromobilite vzhľadom na prísne emisné normy, ktoré sa očakávajú v Európe, Japonsku a tiež Číne.
Oznámenie Toyoty o spolupráci s Číňanmi ilustruje prudký rast trhu s elektrickými vozidlami, ktorý mení globálny automobilový priemysel. Okrem toho tým japonská automobilka pripustila, že nemusí byť schopná uspokojiť dopyt po batériách výhradne vlastnými silami.
Zdá sa, že existuje "priepasť" medzi potrebou batérií v rámci Toyoty a tým, čo by mohla vyprodukovať. Viceprezident Šigeki Teraši v piatok 7. júna 2019 na brífingu povedal, že Toyota bude spolupracovať s poprednými čínskymi výrobcami batérií Contemporary Amperex Technology (CATL) a EV BYD, aby zabezpečila dostatočné dodávky.
Automobilka tiež oznámila výrobu ultra kompaktného dvojmiestneho automobilu pre cesty na krátke vzdialenosti s maximálnou rýchlosťou len 60 kilometrov za hodinu a dosahom sto kilometrov na jedno nabitie. Teraši však poznamenal, že zatiaľ čo dopyt po elektromobiloch sa zrýchľuje, ziskovosť bude pomalšia. Technológia elektrických vozidiel prešla od roku 2010 dlhú cestu, ale dosiahnutie ziskovosti v tomto segmente stále predstavuje pomerne veľkú výzvu.
Toyota predpokladá, že v roku 2025 by mal už byť objem predaja hybridných vozidiel menší ako objem predaja elektromobilov, aj keď ich počet bude stále nižší ako jeden milión vozidiel. Japonská automobilka bola zatiaľ lídrom v technológiách pre hybridné vozidlá a vozidlá s palivovými článkami, avšak pri elektromobiloch zaostáva za konkurentmi, ako sú napríklad Nissan, Volkswagen a Tesla.
Toyota už desaťročia vyvíja vlastnú technológiu lítium-iónových batérií pre elektromobily. Vo štvrtok 6. júna oznámila, že spolupracuje s firmou Subaru, s ktorou vyvíja elektrické športovo-úžitkové vozidlo SUV na spoločnej platforme, v snahe rozdeliť si výrobné náklady.
Čínska spoločnosť CATL si vybudovala vzťahy aj s inými japonskými automobilkami, vrátane Hondy a Nissanu. V máji tiež podpísala dohodu o dodávke batérií za miliardy dolárov pre spoločnosť Volvo Car Group.