Nezvyčajne tvarované auto polarizuje publikum dodnes, nadchne praktickosťou interiéru. Automobil kategórie MPV s variabilným interiérom, ale nejednoznačne prijímaným dizajnom, okrem iného s ročným predstihom predstavil podobu prednej časti Fabie druhej generácie.
Cez praktické vnútro sa však Roomster okrem iného kvôli ústupu popularity malých MPV nástupcu nedočkal. Z výrobnej linky v českých Kvasinách zišiel posledný kus modelu Roomster 30. apríla 2015, celkový počet vyrobených kusov mimochodom nepresiahol pol milióna.
Asi najodvážnejší Škoda histórie zaznamenala najprv obrovský ohlas ako koncept na jeseň 2003 na frankfurtskom autosalóne. Netradične tvarovaný model, bežiaci na vtedy módnej vlne malých MPV, bol ešte väčším šokom pre publikum, keď sa predstavil v sériovej podobe.
Upravený dizajn vozidla polarizoval divákov ešte viac, väčšina užívateľov na neho však nedá dopustiť - skvelé jazdné vlastnosti a geniálne využitie priestoru na formáte Fabie kombi mnoho konkurentov neponúklo, píše iDNES.cz.
Auto, ktoré pod odvážnym dizajnom skrývalo navyše dôkaz chytrosti a umu škodováckych vývojárov: Roomster bol svojou architektúrou hybrid - predok pochádzal plne z Fabie (predná časť karosérie, motory, predná náprava), avšak zadná "úžitková" polovica kabíny spočívala na náprave Octavie prvej generácie.
To dodávalo autu jazdnú stabilitu, rodiny ale skôr ocenili posuvné a vyberateľné zadné sedačky a skutočne veľký batožinový priestor. Navyše to bola vlastne lacná skladačka z koncernových dielov pre samotnú automobilku, z pohľadu nákladov.
Roomster sa vyrábal aj v úžitkovom variante Praktik, ktorý po rokoch ponúkol náhradu za populárnu Feliciu Pickup. Ako iné škodovky existoval aj v oplastovanej verzii s prívlastkom Scout, ale bez pohonu všetkých štyroch kolies.
Prvá generáciu Roomsteru mala nahradiť generácia druhá, príbuzná s koncernovým Volkswagenom Caddy, po afére Dieselgate však plány na jej výrobu padli. Projekt bol zrušený na poslednú chvíľu, Roomster druhej generácie už mal dokonca naplánovanú premiéru, vytlačené katalógy a bola vyrobená prvá overovacia séria.
Vzhľad pôvodného Roomsteru vznikol pod taktovkou Thomasa Ingenlatha v čase, keď automobilku viedol Dettlef Wittig. To bola éra asi najodvážnejších škodoviek vôbec. Roomster zároveň svojou koncepciou ťažiacou z platformovej architektúry koncernu Volkswagen naplno ukazoval vtedajšiu filozofiu českej značky.