Zvýšenie diaľničného limitu o 10 kilometrov za hodinu sa má testovať na autostráde A1 medzi Viedňou a Salzburgom.
"Rakúsko o niečom takom uvažovalo už v rokoch 2006 a 2007 a na niektorých úsekoch skúšalo maximálnu rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Hoci žiadne negatívne výsledky test nepriniesol, v tichosti sa prešlo opäť na tradičnú diaľničnú rýchlosť," uvádza Igor Sirota z ÚAMK.
"Na testovanom úseku vtedy nedošlo k žiadnym vážnym nehodám. Ale napriek tomu boli všetci v Rakúsku radi, že celá vec skončila. V čase, keď sa bavíme o ochrane klímy a životného prostredia, je téma ako zvýšenie rýchlosti na diaľniciach kontraproduktívne, " komentovala test v roku 2008 zástupkyňa rakúskeho autoklubu ÖAMTC.
"Podľa celej rady výskumov nehodovosť a emisie rastú spoločne s nevyhnutnosťou brzdenia a zrýchľovania, nie pri plynulej vysokej rýchlosti. Nemecko je toho dokladom. Na zhruba 60 percentách diaľničnej siete tam nie je obmedzená maximálna rýchlosť, napriek tomu to nemá žiadny vplyv na vyšší počet dopravných nehôd," komentuje Sirota.
Maximálna povolená rýchlosť na rakúskych diaľniciach je v súčasnosti 130 kilometrov za hodinu. Rakúskou špecialitou sú však takzvané IG-L (Immissionsschutzgesetz-Luft) zóny. Sú to úseky so zníženou rýchlosťou na sto, prípadne až na 80 kilometrov za hodinu kvôli obmedzeniu záťaže z emisií a hluku.
Ak v nich pôjdete rýchlejšie, okrem pokuty za prekročenie rýchlosti hrozí ešte ďalšia pokuta za znečisťovanie životného prostredia, ktorá je dokonca až dvetisíc eur. Rakúsko postupne zóny IG-L rozširuje. Polícii sa vraj tento systém osvedčuje a nehodovosť sa podľa sledovania znížila až o 50 percent.