Kombinácia nedostatočnej infraštruktúry, obmedzeného dojazdu i tých modernejších elektromobilov a v tomto prípade aj nezmyselného správanie vodiča môže viesť až k absurdnému prípadu, na ktorom sa teraz zabávajú ľudia na sociálnych sieťach v Nemecku, píše iDNES.cz.
Na začiatku bol príspevok na sieti Twitter polície v Šlezvicku-Holštajnsku z 1. októbra v znení: "Zahraničný vodič elektromobilu uviazol na diaľničnej čerpacej stanici. Už dva dni sa márne snaží nabiť batériu svojho vozidla, nemá čo jesť ani piť a potrebuje pomoc."
Der ausländische Fahrer eines Elektromobils ist auf einer #Autobahnraststätte gestrandet. Seit zwei Tagen versucht er vergeblich seine Fahrzeugbatterie aufzuladen, hat nichts zu Essen und zu Trinken und braucht Hilfe. #Polizei110 #10h110HL
— Polizei SH (@SH_Polizei) October 1, 2021
Ľudia k nemu napísali sériu komentárov typu: "Mám šťastie, že mám auto na benzín". Ďalší užívateľ sa čudoval, prečo polícia uviedla, že išlo o zahraničného vodiča. Iný čitateľ mu vtipne odpovedal: "Pretože domáci občan vie, že tu nemáme dostatočnú infraštruktúru."
Žiť s elektromobilom totiž jednoznačne vyžaduje predovšetkým na dlhých cestách dosť presné plánovanie a sieť dobíjacích staníc nie je tak veľká ako v prípade tých s klasickými palivami. Tento konkrétny prípad je však skôr dôkazom absolútneho podcenenia situácie vodičom než argumentom proti elektromobilite.
Ako sa ukázalo, vodič jednoducho zle odhadol dojazd svojho vozidla a to sa mu rozhodne nevyplatilo. Magazín Focus totiž kontaktoval políciu a zistil nasledujúce: "Vodičom bol ruský motorista. Z finančných dôvodov nemohol svoje auto nabíjať. Batéria bola už hlboko vybitá. Vodič si sám zaistil pomoc a v noci ho vyzdvihli známi."
Následne vraj naložili auto s prázdnou batériou na príves, no z dôvodu ochrany osobných údajov nechcela polícia vysvetliť, o aký model vozidla konkrétne išlo.
Prípad však poukázal na inú dôležitú vec, s ktorou by mohli mať problém aj vodiči v Českej či Slovenskej republike. Väčšina nabíjacích staníc totiž funguje na zvláštnu kartu či čip, ktorý si musí vodič zaobstarať. Za odobratú elektrinu často nejde zaplatiť obyčajnou platobnou kartou a v tom môže byť najväčší háčik.
V Nemecku sa i preto zavádza nové nariadenie, ktoré sa bude vzťahovať na novo budované nabíjacej stanice. Bude na nich musieť byť možné zaplatiť aj práve klasickou platobnou kartou. V čom však budú mať vodiči benzínových a dieselových áut stále výhodu - u nabíjačiek stále nebude možné platiť v hotovosti ako na čerpacej stanici.