Ako fungujú elektromobily Tesla v zime? Veľmi zaujímavá otázka do pléna. Vieme, že kapacita batérií klesá a chlad im nesvedči. Hrdý zástupca elektromobility, Tesla, nedávno vyslovil, že Model 3 nepotrebuje testy v reálnych podmienkach. Jedná vec je teória, druhá prax. Potvrdzuje to Tesla Model X. Tá nórsku zimu nemá rada. A nejde o batérie. Majiteľ Bjorn Nyland vyskúšal „základné“ funkcie auta pri teplotách niečo okolo bodu mrazu.
Problémy už pri 0 stupňoch Celzia
Zima motoristom prináša veľa prekvapení. Zamrznuté zámky, dvere, odtrhnuté tesnenia či vybitý akumulátor. Ak však už pri 0 stupňoch Celzia máte problém dostať sa do kabíny, nesvedčí to o pripravenosti auta pre tvrdú zimnú prevádzku. Práve to predviedla Tesla. Po otvorení sklo, ktoré má trochu podísť z dverných tesnení, primrzlo a majiteľ otvoril dvere až na druhýkrát. Navyše, vodičove dvere mal Bjorn problém opätovne zavrieť. „Primrzlo“ aj ovládanie spätných zrkadiel.
Model X stál cez jednu noc von, majiteľ ho nešetrí a jazdí veľa. Kto vie, ako by to zvládol, ak by bola Tesla pokrytá ľadom ako vedľajšie Volvo v tieni po dlhodobom státí. Severský zástupca je však na zimné podmienky prispôsobený, rodokmeň nepustí. Kalifornská Tesla musí určité prvky vyladiť, aby fungovala v celom spektre podmienok. Problém s dverami okolo bodu mrazu je… problém.