StoryEditor

Prvý Superb do zásuvky príde už budúci rok. Poznáme podrobnosti

02.03.2018, 14:00
Autor:
iDnes.cziDnes.cz
Značka poodhaľuje podrobnosti o Škode Superb PHEV, prvom sériovo vyrábanom elektrifikovanom modeli značky.

"Začína doba elektrická," povedal na autosalóne v Šanghaji vlani na jar šéf predstavenstva Škody Auto Bernhard Maier, ktorý už v marci 2016 oznámil, že firma predstaví svoj prvý elektrifikovaný automobil v roku 2019. Značka poodhaľuje podrobnosti o Škode Superb PHEV, prvom sériovo vyrábanom elektrifikovanom modeli značky.

Automobilky k vývoju a výrobe a zákazníkov k nákupu áut s elektrickým pohonom núti stále prísnejšia legislatíva. V Európe bude po roku 2020 pre automobilky na splnenie emisných limitov nevyhnutné elektrifikovať svoju ponuku a v Číne, ktorá je pre Škodu najväčším trhom, to je rovnaké.

"Elektromobilita momentálne zažíva veľmi razantný nástup a je úplne nevyhnutná," vyhlásil Maier v exkluzívnom rozhovore pre iDNES.cz.

"Škoda ponúkne do roku 2025 päť elektrických áut," oznámil predseda predstavenstva Škody Auto. Úplne prvým autom na batérie bude hybridný Superb, ktorý dorazí už v roku 2019. Vozidlo kombinujúce spaľovací motor s elektromotorom živeným batériami, bude postavené na aktuálnom prevedení Superbu.

Ten dostane budúci rok obmenenú tvár v polovici životného cyklu. Pri predstavení faceliftovaného prevedenia sa však predstaví aj Superb PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), u ktorého bude možné trakčnú batériu dobiť zo zásuvky.

​Hybridný pohon Škoda ukázala už v roku 2016 v koncepte Vision S, ktorý predznamenal podobu veľkého SUV značky, modelu Kodiaq. Automobilka vtedy oznámila, že Superb z konceptu hybridný systém prevezme.

"Koncept je vybavený plug-in hybridným pohonom, ktorý bude neskôr v rovnakej podobe prenesený do sériového vozidla," uviedla Škoda.

Základom pohonu je benzínový štvorvalec, ktorý v štúdii Vision S spolupracoval s dvoma elektromotormi. Prvý je integrovaný do automatickej prevodovky a poháňa tak predné kolesá. Pri zadnej náprave má Vision S umiestnený druhý elektromotor, ktorý pracuje nezávisle na pohone prednej nápravy.

Štúdia tak predstavila inteligentný pohon všetkých kolies, ktorý sa zaobíde bez mechanického prepojenia predných a zadných kolies. Spoluprácu motorov riadi múdra elektronika. Vodič má možnosť voliť medzi niekoľkými prevádzkovými režimami - od čisto elektrického pohonu až po nabíjací mód.

Pokiaľ je treba rekuperáciu energie (dobíjanie trakčných batérií), funguje elektromotor v prevodovke ako generátor. Kvapalinou chladené Li-Ion akumulátory sú uložené pred zadnou nápravou v mieste, kde sú chránené aj pred nárazom.

Architektúra hybridného pohonu zostala zachovaná, či zostane pohon všetkých kolies tiež benzínovo-elektrickému Superbu, nie je potvrdené. Zmeny sa však udiali pod kapotou. V pôvodnom riešení použitom v štúdii Vision S bol benzínový štvorvalec 1,4 TSI s výkonom 115 kW (156 koní) a krútiaci momentom dosahoval hodnotu 250 Nm. Predný elektromotor pridal 40 kW výkonu a maximálny krútiaci moment 220 Nm.

Zadný elektromotor potom 85 kW a 270 Nm. Systémový výkon celého hybridného systému udávala Škoda na 225 koní, kombinovaný dojazd až tisíc kilometrov a spotrebu 1,9 litra benzínu na sto kilometrov, pretože prvých 50 z toho má auto prejsť v elektrickom režime.

Superb PHEV však budúci rok dorazí s iným motorom. Pôvodný agregát 1,4 TSI totiž v rámci koncernu Volkswagen nahrádza nová jednotka 1,5 TSI, ktorú má už napríklad Karoq s Octaviou a dostane ho aj Octavia G-TEC, pretože motor konštruktéri VW "naučili" spaľovať taktiež zemný plyn.

Škoda Auto

Preplňovaný štvorvalec bude spojený s automatickou šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DQ400E, schopnou prenášať vysoký krútiaci moment, ktorý je veľkým benefitom elektromotorov (dodávajú vysoký krútiaci moment od najnižších otáčok).

​Do prevodovky je integrovaný elektromotor. Spaľovací motor má výkon 115 kW, elektromotor potom 85 kW. Systémový výkon agregátov je 160 kW, to je 217 koní. Vysokonapäťový akumulátor s kapacitou 13 kWh zostane pri zadnej náprave.

Škoda počíta so 70 kilometrovým dojazdom čisto na elektrický pohon. Veľkou výhodou elektrifikovaných áut je nízka úroveň emisií CO2 vypúšťaných v testovacom cykle. Superb na batérie sa má dostať na 31 gramov CO2 na kilometer.

Po Superbe s hybridným pohonom dorazí koncom roka 2020 prvá plne elektrická Škoda. Auto, u ktorého Škoda sľubuje dojazd na jedno nabitie až 550 kilometrov, sa bude montovať v Kvasinách.

V mladoboleslavskom závode Škody sa už od roku 2019 budú vyrábať aj elektrické komponenty pre plug-in-hybridné vozidlá niekoľkých značiek koncernu Volkswagen.

01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 05:24