"Bude to veľká udalosť a sviatok pre slovenský dizajn," povedal Maroš Schmidt zo Slovenského múzea dizajnu, kde "prvé slovenské kupé s osemvalcom" vzniká.
Autor pôvodného návrhu zo 60. rokov minulého storočia Ján Cina v roku 1970 emigroval do Kanady. Najskôr vraj váhal, či sa do projektu zapojiť. Po emigrácii bol totiž z autorstva a histórie tohto modelu, či už limuzíny alebo kupé, vymazaný.
Nakoniec však zmenil názor pod dojmom nadšenia ľudí snažiacich sa dostavať automobil, ktorý vyvíjali v slovenskej pobočke Tatry v rokoch 1963 až 1967 ako nástupcu limuzíny Tatra 603.
V tom čase v Bratislave pôsobil aj brniansky dizajnér Otakar Diblík, podpísaný napríklad pod autobusmi Škoda 706 RTO, traktorom Zetor Crystal či lietadlom L-200 Morava.
Diblík vytvoril niekoľko konkurenčných modelov pre projekt Tatra 603 X. Ale jeho verziu odmietli Tatrováci v Kopřivnici s tým, že Tatra jednoducho nemôže byť hranatá.
Neuspel ale ani Cinov model. Projekt podľa Schmidta nakoniec zastavila Praha s oficiálnym odôvodnením, že navrhovaný automobil nebol dosť reprezentatívny, ale na adresu Slovákov údajne v tom čase zazneli rôzne nemilá slová.
Bratislavská "šesťstotrojka" vo svojej dobe dostala červenú a jediný postavený prototyp limuzíny skončil v múzeu. V Kopřivnici sa nakoniec ako nástupca vyrábala Tatra 613 z talianskej štúdie Vignale.
Schmidt však uisťuje, že by sa nebránil ani pomoci z Česka pri dokončení vozidla, pretože celý projekt vníma ako československý.