V Moskve 23. augusta 2019 otvorili prvé dílerstvo reprezentatívnych automobilov Aurus ruskej výroby. V predajni je vystavený základný model Senat, ktorý bude stáť 18 miliónov rubľov (asi 245-tisíc eur). Ide o akýsi "ruský Rolls-Royce", ktorý na cestách bude nepochybne vzbudzovať rešpekt.
Cenu oznámil pri otvorení predajne Adil Širinov, šéf spoločnosti Aurus, ktorá má na starosti distribúciu týchto luxusných vozidiel. Rovnakú čiastku pred časom ohlásil tiež ruský minister priemyslu Denis Manturov, ktorý pri otvorení avizoval aj otvorenie podobného autosalónu v Číne v budúcom či nasledujúcom roku.
Limuzínu Aurus použil pri svojej minuloročnej inaugurácii dokonca aj samotný ruský prezident Vladimir Putin a táto obrnená vylepšená verzia bola k videniu aj na ženevskom autosalóne. Použité sú v kabíne špičkové materiály a nechýba ani punc luxusu či mnohých vychytávok (napríklad závesy na oknách).
Pozornosť pritiahne nielen obrovskými 20-palcovými diskami, ale pod svojou kapotou ukrýva aj hybridný systém s 4,4-litrovým benzínovým osemvalcom a výkonom 600 koní. O prenos sa stará obrovská automatická deväťstupňová prevodovka.
Mohutná chrómová maska chladiča, výrazné nasávacie otvory pre prívod vzduchu v nárazníku a 5,63 metrová dĺžka v základnej verzii S600 - to sú charakteristické črty ruskej novinky, ktorá však svoj debut zažila už pre nejakým tým piatkom.
Základná a teda bežná "civilná" verzia modelu Senat dosahuje maximálnu rýchlosť 250 kilometrov za hodinu a disciplína v šprinte z nuly na stovku mu zaberie rovných šesť sekúnd. Obrnená verzia L700 však kvôli pancierovaniu pribrala na celkových sedem ton a rovnaká disciplína v zrýchlení jej trvá deväť sekúnd.
Cena reprezentačnej limuzíny, minivanu a terénneho modelu SUV má byť však oznámená až neskôr. "Vozidlo sa zatiaľ kúpiť nedá, naďalej sa iba prijímajú nezáväzné objednávky. Maloobchodný predaj má začať v budúcom roku," napísal denník Vedomosti.
Firma má podľa Širinova objednávky zatiaľ na 500 vozidiel. Ruský štát do vytvorenia nástupcov niekdajších sovietskych limuzín vložil viac ako 12 miliárd rubľov (viac ako 163 miliónov eur).
Vozidlá vyrába automobilový výskumný ústav NAMI, ktorý má v projekte podiel 63,5 percenta, 36 percent patrí fondu zo Spojených arabských emirátov a zostávajúce pol percenta drží ruská automobilová firma Sollers, poznamenali Vedomosti.
V budúcom roku majú vzniknúť najviac dve stovky vozidiel, avšak na prelome rokov 2020 až 2021 má v Tatarstane spustiť sériovú výrobu spoločný podnik Fordu a Sollers s kapacitou 5 000 vozidiel, a to v celom modelovom rade, prisľúbil Širinov.