Väčšina z nás pristupuje k čoraz rozšírenejším čínskym automobilom rezervovane a neberie ich príliš vážne, čo s ohľadom na prvú vlnu týchto áut a ich tragickým výsledkom v nárazových testoch (zhruba pred 13 rokmi) nie je veľmi prekvapivé. Predsa len, od vozidla aj ten menej skúsený majiteľ vyžaduje akú-takú bezpečnosť.
Skúste si však zároveň spomenúť, ako sme sa v Európe na začiatku pozerali na kórejské značky, prípadne tie japonské v Spojených štátoch v 60. rokoch a kde sú dnes, píše TopSpeed.sk. Ignorovať možnú paralelu s čínskymi výrobcami môže byť pre automobilky na starom kontinente veľmi bolestivé.
A aj keď sa autá z Ďalekého východu na trhoch v Európe ani zďaleka nepredávajú tak dobre, ako by si to predstavovali ich ázijské centrá, každým dňom rozširujúca sa ponuka je náznakom, že vozidiel so štítkami Made in PRC bude na cestách len pribúdať.
Jedným z koncernov, ktoré berú svoj vstup na európske trhy vážne, je Dongfeng Motor. Pred dvoma rokmi založil novú značku Voyah a predstavil ju spoločne s prvým konceptom nazvaným i-Free na pekinskom autosalóne.
Výrob...
Zostáva vám 85% na dočítanie.