Nepriaznivá vlaňajšia situácia v spojení s pandémiou koronavírusu sa podpísala okrem iného aj na zrušení mnohých spoločenských akcií. Situácia ani dnes nie je úplne najlepšia a popasovať sa treba s rôznymi opatreniami.
Svoje o tom vie i Slovenský klub MINI, siahajúci históriou do roku 1990 na čele s pánom Richardom Bollom, ktorý po vlaňajšom neuskutočnení opäť privítal na tradičnom stretnutí fanúšikov britskej legendy. A redakcia HNauto bola pri tom.
Bohatá história revolučného auta
Suezská kríza spôsobila v polovici päťdesiatych rokov náhly nedostatok ropy, čo malo za následok rapídne zvýšený dopyt po malých úsporných vozidlách. Veľké prerastené modely s vysokou spotrebou tak okamžite padli. Na nečakanú situáciu musel rýchlo zareagovať i najväčší britský konglomerát British Motor Corporation, zoskupujúci značky Austin, Morris, MG či Wolseleysa.
Výroba a pôsobenie vozidiel MINI:
Konkurenčné nemecké, čoraz viac používané, "bublinové autá" (mikroautá) chcel poraziť svojim vlastným produktom. V BMC pracujúcemu talentovanému a zručnému britskému konštruktérovi gréckeho pôvodu Alexandrovi Arnold Constantine Issigonisovi preto zadal šéf Leonard Lord neľahkú, až takmer nereálnu úlohu.
Novinka sa mala vmestiť do kontajnera s rozmerom 3,0 × 1,2 × 1,2 metra, poňať štvoricu dospelých, mať štyri kolesá (to vtedy nebol štandard) a využívať normálny automobilový motor.
Prvé vyrobené MINI bolo uvedené na trh ešte v roku 1959 pod názvami Austin Seven a Morris Mini Minnor a nieslo prevratný spôsob konštrukcie „všetko vpredu“. Revolučné riešenie umiestnenia motora...
Zostáva vám 85% na dočítanie.