S masívnym rozvojom automobilizmu v druhej polovici dvadsiateho storočia začal tlak na bezpečnosť a výrobcovia museli začať automobily vybavovať rôznymi bezpečnostnými prvkami. Jedným z najzásadnejších sú bezpečnostné pásy, ktoré v dnešnej dobe patria k neodmysliteľnému štandardu výbav automobilov.
Ich história však siaha až do roku 1885, kedy Američan Edward Claghorn dostal patent na bezpečnostný pás, ktorý však ešte nebol určený na použitie v automobiloch. Vo svojej v súčasnosti najrozšírenejšej podobe, teda ako moderný trojbodový bezpečnostný pás pre automobily, vznikol až o mnoho desaťročí neskôr. Patentovať si ho nechal Švéd Nils Bohlin 17. augusta 1959.
Bezpečnostné pásy existovali už skôr, ale neboli také účinné a tiež o ne nebol záujem. Napríklad už v roku 1903 vynašiel francúzsky priemyselník Louis Renault päťbodový pás pre automobily. V štyridsiatych rokoch potom automobilka Ford ponúkala pásy, ale zákazníci o ne jednoducho nemali záujem.
Aj trojbodový pás vznikol pred Bohlinom, patentovať si ho nechali v roku 1955 Američania Roger Griswold a Hugh DeHaven. Ďalšia švédska automobilka Saab predstavila pás ako štandardné vybavenie už v roku 1958. Avšak až Bohlin bezpečnostný pás vyvinul do svojej modernej podoby.
Bohlin (1920–2002) vynašiel svoj pás ako zamestnanec automobilky Volvo. Tá ho tiež ako prvá na svete začala sériovo montovať do svojich vozidiel. Systém sa skladá z bedrového a diagonálneho pásu a má geometriu tvaru písmena V.
Pás výrazne znižuje nebezpečenstvo vážneho zranenia alebo smrti v prípade zrážky, náhleho zastavenia či havárie vozidla. V šesťdesiatich rokoch pás začali jednotlivé krajiny zavádzať do povinnej výbavy vozidiel a taktiež stanovovať pre vodičov povinnosť používať tieto pásy.
V Československu sa tak stalo od 1. januára 1967, povinnosť byť pripútaný vtedy platila iba pre predné sedadlá a pre jazdu mimo obce. Rozsah povinnosti sa neskôr rozširoval a od roku 1990 je použitie pásov povinné na ktoromkoľvek sedadle, mimo obce a aj v obci.