Odborníci varujú, že vozidlo s rozdielne opotrebovanými pneumatikami môže mať predĺženú brzdnú dráhu a horšie sa ovláda. Predné kolesá vedú auto, zadné zaisťujú stabilitu. Viac opotrebované bývajú predné plášte. Motoristi majú však tendenciu osádzať „lepšie“ pneumatiky na prednú nápravu.
Odôvodňujú to tým, že ak sa dostanú do krízovej situácie, predné kolesá môžu viac zaberať. Veľké nebezpečenstvo je ale v tom, že zadné kolesá idú ľahšie do šmyku, pretože opotrebované pneumatiky skôr stratia priľnavosť.
Následne sa z nedotáčavého auta (taká je väčšina dnešných áut) stane silno pretáčavé. Pri riešení krízovej situácie potom môže vodiča chovanie auta veľmi nemilo prekvapiť. Nehovoriac o následkoch nehody, kedy pri čelnom náraze vás chránia airbagy, pásy a väčšia deformačná zóna. Pri bočnom náraze, po pretáčavom šmyku, môžu byť následky oveľa horšie.
Experti preto odporúčajú dať lepšie pneumatiky na zadnú nápravu, a test vo videu to potvrdzuje. Predné riadené kolesá má totiž vodič pod kontrolou, cíti ich, naopak zadné sa len „vezú“, tie ovládať vodič nevie. Toto platí pre autá s pohonom predných, ale tiež zadných kolies.
Nech sa rozhodnete osadiť nové pneumatiky na prednú, alebo zadnú nápravu, je dôležité si hlavne uvedomiť, že auto sa počas zimných mesiacov a hlavne na snehu či vode správa inak.
Brzdná dráha je podstatne dlhšia, stláčanie plynového pedála by malo prebiehať s väčším rozumom a hlavne by sme mali predvídať. Mať zimné pneumatiky s dezénom aspoň tri - štyri milimetre, by mala byť už samozrejmosť.