Okrem každoročných vyhlásení titulov ako napríklad auto roka, interiér roka či iných ankiet, je tu aj boj o titul medzinárodný motor roka. Tento ročník je špeciálny najmä tým, že anketa oslavuje svoje 20. výročie.
Hodnotenie jednotlivých agregátov - benzínové, dieselové, hybridné či napríklad elektrické - má na starosti odborná porota zložená zo 70 motoristických novinárov z celého sveta.
Tí priraďujú jednotlivým motorom body, vďaka ktorým následne vznikne konečné poradie a rovnako s ním aj celkový víťaz titulu Medzinárodný motor roka 2018.
Okrem toho sa hodnotia, respektíve zostavujú rebríčky, aj v kategóriách "zelený" motor, nový motor, elektrická pohonná jednotka, výkonný motor či podľa jednotlivých objemov agregátov.
Všetky dáta sú čerpané z oficiálneho webu ankety - ukimediaevents/engineoftheyear, kde v prípade záujmu nájdete aj ďalšie bližšie informácie.
Výsledky (víťazov) ďalších kategórií nájdete v zozname nižšie.
- 1,0 až 1,4-litrový motor
PSA Peugeot Citroen 1,2-litrový turbo trojvalec
(Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008, Citroen C3, C4, C4 Cactus, C-Elysee, C4 Picasso, C4 Grand Picasso, DS3, DS4, Opel Crossland X, Grandland X) - 1,8 až 2,0-litrový motor
Porsche 2-litrový turbo motor (Porsche 718 Boxster, 718 Cayman) - 2,0 až 2,5-litrový motor
Audi 2,5-litrový turbo päťvalec (Audi RS3, TT RS, RS Q3) - 2,5 až 3,0-litrový motor
Porsche trojlitrový turbo šesťvalec - 3,0 až 4,0-litrový motor
Ferrari 3,9-litrový biturbo osemvalec - Nad objem štyri litre
Ferrari 6,5-litrový motor V12 - Elektrický motor
Tesla plne elektrický motor (Tesla Model S, Model X, Model 3) - Zelený motor
Tesla plne elektrický motor - Nový motor
Ferrari 6,5-litrový motor V12 - Výkonný motor
Ferrari 3,9-litrový biturbo osemvalec