Emisné normy tlačia na to, aby autá vypúšťala čoraz menej emisií. Táto snaha je vedená v dvoch rovinách. Znižovanie emisií CO2 má za úlohu znížiť vplyv automobilovej dopravy na globálne otepľovanie, zatiaľ čo znižovanie emisií zdraviu škodlivých látok má všeobecne zlepšiť kvalitu ovzdušia predovšetkým v mestách s hustou premávkou, píše iDNES.cz.
Medzi tieto škodliviny patria okrem iného aj oxidy dusíka (NOX), ktoré sa stali predmetom pozornosti najmä po vypuknutí škandálu Dieselgate. Aj v jeho dôsledku boli výrazne sprísnené ako samotné emisné limity, tak aj metodika merania samotných emisií, čo automobilky donútilo k aplikácii technicky vyspelejších metód čistenia výfukových emisií.
Tradične sa v tomto ohľade využívajú spôsoby takzvanej selektívnej katalytickej redukcie (SCR), keď sú v určitom mieste a určitej fáze toku spalín eliminované niektoré konkrétne škodliviny. U vznetových motorov sa už v roku 2006 objavilo riešenie s látkou nazývanou AdBlue, ktorá sa potom najväčšieho rozšírenia dočkala v uplynulých niekoľkých rokoch. Dôvody sú jednoduché: AdBlue je v čistení výfukových emisií veľmi efektívne, bez nej sa však nedajú prakticky nároky najmodernejších a najprísnejších emisných noriem vôbec splniť.
Roztok AdBlue, ktorého hlavnými zložkami sú voda a močovina, sa tak stáva pre vodičov moderných vozidiel so vznetovými motormi úplnou nutnosťou. A to už napríklad len preto, že ak kvapalina dôjde, auto sa už nemusí dať naštartovať. "Preto je dôležité, aby si vodiči hladinu kvapaliny AdBlue vo svojich vozidlách strážili a pravidelne ju dopĺňali. Vyhnú sa tak nepríjemnostiam pri nedostatku," hovorí Luboš Křivánek, špecialista starostlivosti o produkty z Porsche Česká Republika.
Doplnenie AdBlue je veľmi jednoduchá záležitosť, ktorú väčšinou vodiči zvládnu bez väčších ťažkostí samostatne pri bežnom tankovaní. Pravdou je, že niektoré staršie vozidlá maj...
Zostáva vám 85% na dočítanie.