Kúpa jazdeného auta môže byť skvelou alternatívou, kedy za rovnaké alebo aj menšie peniaze dostanete dokonca lepšiu výbavu ako u nového auta. Prítomnosť okrem bezpečnostných aj mnohých asistenčných a komfortných prvkov je skvelá vec, ktorá dokáže pomôcť, zlepšiť pocit z jazdy či zvýšiť pohodlie.
Problém však nastáva, keď nastane ich porucha a tá môže byť u jazdených starších áut podstatne pravdepodobnejšia a môže vás stáť nemalé financie. Netvrdíme, aby ste sa luxusným a komfortným prvkom vyhýbali. Najmä teda ak po nich túžite alebo ich potrebujete, pokojne si zvýšenie komfortu doprajte. Je treba len brať na vedomie fakt, že tieto "zbytočnosti" vám môžu priniesť i neželané problémy.
Pozrite si i výber najobľúbenejších jazdených áut na Slovensku:
Jednoducho, ak nebudete mať vzduchové pruženie, nemusíte riešiť unikajúci vzduch z mechov. Ak nebudete mať strešné okno, nemusíte sa obávať pokazenia mechanizmu či prípadného zatekania. Pripravili sme pre vás výber niekoľkých najčastejších prvkov, o ktorých je dobré vedieť, aké riziko so sebou prinášajú a že v prípade výberu auta s ohľadom na nízke prevádzkové náklady nebudú najlepšou voľbou.
Štart/Stop systém
Najzbytočnejším prvkom, ktorého prítomnosť vo vozidle však nie ste schopný ovplyvniť (jedine si auto nekúpiť), je otravný systém Štart/Stop. Do výbav vozidiel prišiel kvôli nutnosti automobiliek znižovať emisie, no jeho prínos priamo pre vodiča je v zásade nulový. Mnohí výrobcovia hovoria, že jeho funkcia je jemne znižovať spotrebu auta (najmä pri státí v zápche a na červenej), avšak ide o tak nepatrnú úsporu, že to pre potencionálne problémy nestojí.
Jeho najväčšou nevýhodou sú nároky na batériu (často je potrebná drahší typ/variant) a taktiež jeho "schopnosť" ničiť ju. Môže za to časté opakované štartovanie a variabilné dobíj...
Zostáva vám 85% na dočítanie.