Rusko bolo vždy krajinou z tak trochu iného sveta. Na začiatku roka 2022 jazdilo po ruských cestách 44 040 356 evidovaných osobných vozidiel, na rozdiel od iných svetových trhov zložených z rozmanitých značiek je však ten ruský niečím charakteristický. Vzhľadom na výrazne nižšie príjmy občanov oproti našim mzdám, sú cesty posiate najmä cenovo dostupnými Ladami.
Dominanciu tvorili najmä vozidlá, ktoré sú špecificky určené pre ruský trh a v Rusku sa i priamo vyrábajú. Teda, vyrábali. Aktuálny vojenský konflikt medzi Ruskom a Ukrajinou totiž do výraznej miery ovplyvnil aj tamojší automobilový sektor a to najmä sankciami iných krajín, nedostatkom komponentov a ich odrezaným importom, prípadne len z presvedčenia výrobcov a nesúhlasom s Putinovým konaním.
Mnohé automobilky fungujúce na ruskom trhu, ktorý je mimochodom ôsmim najväčším automobilovým trhom na svete, dočasne pozastavili, stopli alebo do istej miery obmedzili výrobu vozidiel v tamojších fabrikách. Týka sa to aj obľúbenej Lady, ktorá celkovo spadá pod francúzsky Renault. Nateraz pritom nie je jasné, kedy sa situácia zlepší a či vôbec.
Naopak, na ruských dieloch alebo surovinách sú závislé aj mnohé svetové automobilky, ktoré museli taktiež obmedziť alebo pozastaviť výrobu niektorých modelov - ide najmä o elektromobily. Rusko produkuje približne sedem percent svetovej ťažby niklu. Je tiež veľkým dodávateľom hliníka a paládia, dôležitých surovín pri produkcii vozidiel.
Konflikt na Ukrajine prispel tomu, že ceny niklu vystúpili na 11 ročné maximum. A to najmä kvôli obavám, že by mohli byť narušené dodávky Ruska, ktoré je popredným producentom tohto kovu pre svetové automobilky. Ceny lítia tiež vzrástli, od začiatku roka sa podľa správy ČTK viac ako zdvojnásobili, pretože ponuka nestačí pokryť rastúci dopyt.