Keď má automobilka odvahu, vizionárskeho ducha a šikovných dizajnérov, má dnes s elektromobilmi obrovskú príležitosť zaujať. Kia EV6 bude patriť k tomu najvýraznejšiemu na cestách, popri vyslovene ľúbivom bratovi Hyunai Ioniq 5 je predsa len o poznanie menej prvoplánový.
O to je ale výraznejší a zaujímavejší. Tí menej gurážni obliekajú aj batériové autá viac-menej rovnako ako tie spaľovacie. Ďalší ich potom urobia jednoducho divné a pomôžu si pri tom výhovorkou na to, že aerodynamike najlepšie vyhovuje amorfný blob. Kia ukazuje, že prísne aerodynamická vec nemusí byť škaredá, zároveň chce však na nový pohon upozorniť.
A tak vzniklo EV6. Gregory Guillaume, jedna z najvýraznejších tvárí európskeho dizajnštúdia značky, popisuje inšpiráciu kdečím, ale asi najviac EV6 pripomína pohľadom nízko umiestnených svetiel, preťahovanou líniou strechy a zdôraznenou odtrhovou hranou kufra, do ktorej vtipne zaintegrovali linku koncových svetiel, ktorá celý zadok obkresľuje, nejakú rybu žijúcu v prítmí hĺbky morského dna, píše iDNES.cz.
A ono tiež EV6 ako ladná ryba pláva premávkou. Vyšľachtená aerodynamika (Cx 0,28) je pre elektromobily kľúčová, práve tá dokáže ušetriť energiu a natiahnuť dojazd. Po prvej zoznamovačke sa tak zdá, že to bude výhoda Kie oproti súrodeneckému Hyundaiu. Ioniq 5 má síce rovnakú techniku, ale predsa len je vyšší a organické tvary Kie s priaznivejšie tvarovaným nezoseknutým zadkom lepšie prerezávajú vzduch.
EV6 je práve v porovnaní s Ioniqom dôkazom, že Kórejci majú vo svojich vývojových oddeleniach skutočné talenty, ktoré vedia postaviť skvelé autá. Keď majú elektrické dvojčatá rovnakú techniku a batériová trakcia so svojim raketovým zrýchlením a nepoľavujúcou dodávkou výkonu dáva obom rovnaké výkony, ako ich vlastne charakterovo odlíšiť?
Na to pozná recept tím ladičov podvozku vedený Talianom Antoniom Pizzutom. Ten velí tímu podvozkárov ladiacich Kie, Hyundaie i Genesisy (luxusnú značku Hyundaiu), a každým vie dať inú náturu. Ioniq je rovnako ako ostatné modely Hyundaiu aj z pohľadu riadenia a jazdného správania usadlejší, Kia má o štipku viac športovosti, dravosti, šťavy. Kolesá jej na vysokých retardéroch možno o niečo viac zarezonujú, ako celok funguje stále skvele.
Dve a štvrť tony hmotnosti samozrejme nezaprie, síce má čo najnižšie zrazené ťažisko vďaka batériám v podlahe a elektromotoru na zadnej náprave čo najhlbšie medzi ramenami viacprvkového zavesenia (predný elektromotor pri štvorkol...
Zostáva vám 85% na dočítanie.