Rozmach športovo-úžitkových áut a ich obľúbenosť u zákazníkov sa určite nedá poprieť. Výhodou a zároveň dôvodom, prečo popularita týchto vozidiel neklesá je, že k dispozícii už nie sú len v podobe plnotučných, nemotorných a smädných modelov. Na trhu sa už pred rokmi totiž roztrhlo vrece s menšími zástupcami tohto segmentu.
Ide o kompakty, často vo veľkosti len o málo väčšej než bežné hatchbacky, stojac na jemne zdvihnutom podvozku. Nechvália sa perfektnými vlastnosťami v teréne, nedisponujú markantne lepšou priestrannosťou a najmä vo väčšine prípadov neponúkajú ani pohon všetkých kolies.
Dalo by sa teda polemizovať, či vôbec právom patria do segmentu SUV. Mnohí už od tohto označenia upustili a priamo komunikujú samostatný podsegment s nálepkou subkompaktný crossover.
Jeho členovia majú slúžiť na zvládanie malých jednoduchších prekážok, napríklad vyšších obrubníkov v meste a poskytnúť majiteľovi akýsi sebavedomejší pocit. Patrí sem i najmenšie SUV značky Seat, alebo ak chcete crossover, menom Arona. Ten už na trhu pôsobí od roku 2017 a za tento čas stihol prejsť niekoľkými jemnými vylepšeniami.
Tento rok sa má však dočkať rozsiahlejšieho faceliftového prevedenia a prečo teda súčasnú verziu ešte nepodrobiť rozlúčkovému testu? Do rúk nám totiž zavítalo azda najlepšie dostupné vyhotovenie.
Ideálna kombinácia
V minulosti bol model v ponuke s pomerne bohatým zastúpením najrôznejších motorizácií, medzi ktorými nechýbal ani diesel. Dnes už Seat Arona dostanete výhradne s benzínovým pohonom, poprípade s poho...
Zostáva vám 85% na dočítanie.