Vstup do Classic Car Museum v Moravanoch nad Váhom je pre človeka obdivujúceho techniku niečo ako prvý krok do nebies, kde by hneď pri zárubni nebeskej brány rozdávali elixír blaženosti kombinovaný s extraktom z najsladšej čokolády. Na tvári sa objaví úsmev, aký zvykli mať deti z generácie tzv. Husákových detí, keď si prvýkrát čuchli ku kanagomu. Tak nejako sa naozaj môže cítiť človek, ktorý má blízko k motorom, autám a histórii. Kam sa pozerať skôr, ktoré auto skôr obdivovať?
Classic Car Museum je jediné podobné súkromné múzeum svojho druhu na Slovensku – majiteľ múzea vlastní aj väčšinu exponátov. Bývalý motoristický pretekár, dnes podnikateľ, zberateľ historických áut a renovátor Ján Horňák (64) zrenovoval prvý veterán – kabriolet Škodu Felicia – pred vyše dvadsiatimi rokmi, vážnejšie sa veteránmi začal zaoberať v roku 2000 a dnes má múzeum, kde nájdete historické autá či bicykle. Každé auto je funkčné, podniká s nimi, vozí svadby, vzácne návštevy, požičiava autá na filmovačky. A renovuje autá aj pre iných.
Ako v obývačke
Po nadýchnutí sa v jeho múzeu neďaleko Piešťan padá oko návštevníka na veľké dominantné trojtonové auto Packard Twelwe s labuťou na kapote. Ten typ auta pozná azda každý, kto sleduje filmy o tridsiatych rokoch minulého storočia v Amerike, keď boli chodníky plné chudobnejších ľudí a poloprázdne cesty brázdili obrovské osobné autá, ktorých majitelia dávali najavo svoj status. Packard Twelwe bol v zámorí niečo ako Rolls Royce v Európe. Luxus, prezentácia bohatstva, neohrozenosť, používali ho vysokí štátni predstavitelia, ale aj mafiáni, ktorých skupiny ohromne zosilneli v čase prohibície. Jazdou na tých autách ukazovali, že majú peniaze a moc.
Presne taký, dvanásťvalcový stroj, ktorý má objem motora ako nákladné auto, stojí v múzeu v Moravanoch nad Váhom. Vyrobili ho v roku 1935 a podobných nie je na svete veľa – osemvalcov je síce dosť, ale funkčných dvanásťva...
Zostáva vám 85% na dočítanie.