StoryEditor

Jedinečné múzeum neďaleko Piešťan, nájdete tam historické autá či bicykle

29.11.2018, 12:00
Vstúpite do múzea a objaví sa pred vami Packard, akým jazdili mafiáni v časoch Al Caponeho, vedľa zbadáte jediný pojazdný Ford svojho druhu na svete.

Vstup do Classic Car Museum v Moravanoch nad Váhom je pre človeka obdivujúceho techniku niečo ako prvý krok do nebies, kde by hneď pri zárubni nebeskej brány rozdávali elixír blaženosti kombinovaný s extraktom z najsladšej čokolády. Na tvári sa objaví úsmev, aký zvykli mať deti z generácie tzv. Husákových detí, keď si prvýkrát čuchli ku kanagomu. Tak nejako sa naozaj môže cítiť človek, ktorý má blízko k motorom, autám a histórii. Kam sa pozerať skôr, ktoré auto skôr obdivovať?

​Classic Car Museum je jediné podobné súkromné múzeum svojho druhu na Slovensku – majiteľ múzea vlastní aj väčšinu exponátov. Bývalý motoristický pretekár, dnes podnikateľ, zberateľ historických áut a renovátor Ján Horňák (64) zrenovoval prvý veterán – kabriolet Škodu Felicia – pred vyše dvadsiatimi rokmi, vážnejšie sa veteránmi začal zaoberať v roku 2000 a dnes má múzeum, kde nájdete historické autá či bicykle. Každé auto je funkčné, podniká s nimi, vozí svadby, vzácne návštevy, požičiava autá na filmovačky. A renovuje autá aj pre iných.

Ako v obývačke

Po nadýchnutí sa v jeho múzeu neďaleko Piešťan padá oko návštevníka na veľké dominantné trojtonové auto Packard Twelwe s labuťou na kapote. Ten typ auta pozná azda každý, kto sleduje filmy o tridsiatych rokoch minulého storočia v Amerike, keď boli chodníky plné chudobnejších ľudí a poloprázdne cesty brázdili obrovské osobné autá, ktorých majitelia dávali najavo svoj status. Packard Twelwe bol v zámorí niečo ako Rolls Royce v Európe. Luxus, prezentácia bohatstva, neohrozenosť, používali ho vysokí štátni predstavitelia, ale aj mafiáni, ktorých skupiny ohromne zosilneli v čase prohibície. Jazdou na tých autách ukazovali, že majú peniaze a moc.

Presne taký, dvanásťvalcový stroj, ktorý má objem motora ako nákladné auto, stojí v múzeu v Moravanoch nad Váhom. Vyrobili ho v roku 1935 a podobných nie je na svete veľa – osemvalcov je síce dosť, ale funkčných dvanásťva...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-18 10:00:00 - Feat.: - Title: Ako je to s používaním auta počas pracovnej cesty? Menia sa tieto podmienky 02 - Modified: 2024-11-14 17:31:11 - Feat.: - Title: Stellantis nemá v úmysle zatvoriť svoje talianske závody, neplánuje ani hromadné prepúšťanie 03 - Modified: 2024-10-28 10:05:00 - Feat.: - Title: Škoda Felicia už môže dostať veteránske značky. Takto mohla vyzerať, s menom Favorit 04 - Modified: 2024-10-11 22:00:00 - Feat.: - Title: Sú zraniteľnejšie než myslíte. Moderné autá bolo možné ukradnúť i ovládať do pol minúty 05 - Modified: 2024-10-10 17:36:50 - Feat.: - Title: Firmám BMW a Mercedes klesli predaje, a to najmä kvôli Číne
menuLevel = 1, menuRoute = carovne-slovensko, menuAlias = carovne-slovensko, menuRouteLevel0 = carovne-slovensko, homepage = false
22. november 2024 09:25