Konzorcium ISAP asi neuspeje s námietkami proti výsledku privatizácie letísk. Nespokojný uchádzač už avizoval, že sa obráti na Európsku komisiu. Tá sa však prípadom nebude zaoberať. Obrat oboch spoločností totiž nedosahuje minimálnu hranicu, od ktorej fúzie posudzuje Brusel. Rozhodnú teda protimonoplné úrady Slovenska i Rakúska.
"V poslednom čase sa posilnili právomocí národných orgánov oproti komisii. Riziká budú skúmať príslušné protimonopolné úrady," povedal zástupca Slovenska pred Európskym súdnym dvorom Radoslav Procházka.
Slovenská vláda sa po viackolovom tendri rozhodla priklepnúť bratislavské a košické letisko konzorciu TwoOne. Jeho členom je okrem miestnej finančnej skupiny Penta aj viedenské letisko Schwechat. ISAP namieta, že kvôli blízkosti bratislavského a viedenského letiska vznikne silný regionálny monopol.
ISAP, ktorý v hodnotení kandidátov skončil na treťom mieste, sa chce na Európsku komisiu obrátiť aj s námietkou proti diskriminácii. Podľa Procházku je otázne, či bude mať komisia záujem tento podnet prešetriť. "Námietky zástupcov konzorcia, že vláda neakceptovala ich celkovú ponuku, sú výlučne v kompetencii vlády," dodal.
StoryEditor
Brusel do privatizácie letísk nezasiahne
Konzorcium ISAP asi neuspeje s námietkami proti výsledku privatizácie letísk. Nespokojný uchádzač už avizoval, že sa obráti na Európsku komisiu. Tá sa však prípadom nebude zaoberať. Obrat oboch spoločností totiž nedosahuje minimálnu hranicu, od ktorej fúzie posudzuje Brusel. Rozhodnú teda protimonoplné úrady Slovenska i Rakúska.