Prvá televízna reklama spoločnosti Coca-Cola sa objavila v roku 1950, v deň vďakyvzdania, v spolupráci s reklamnou agentúrou D'Arcy, ktorá so spoločnosťou spolupracovala v tej dobe už takmer 50 rokov.
Pre Coca-Colu, a taktiež pre reklamnú agentúru, predstavovala televízia spočiatku iba experimentálne médium, ktoré im robilo ťažkosti pri tvorbe stratégie ako čo najefektívnejšie zasiahnuť zákazníkov, keďže pokrytie televíznym signálom sa obmedzovalo na niekoľko väčších miest. Najlepšie riešenie predstavoval sponzoring televíznych relácii zábavného formátu.
popis: ukážka sponzoringu zábavných relácií
Napriek tomu, Coca-Cola stále pociťovala s reklamou v televízii ťažkosti. V roku 1953 dokonca vo firemnom periodiku, reklamné oddelenie doslova úpenlivo žiadalo viac času pre vypracovanie efektívnej stratégie, ktorá by dokázala zákazníkov osloviť skrz nové médium s vysokým potenciálom. Agentúra tiež musela zápasiť s ťažkosťami pri navrhovaní efektívnej stratégie, ktorá by sa neviazala len na spomínaný sponzoring, ale najmä na samostatné reklamné, televízne spoty.
V roku 1953 vytvorila agentúra D`Arcy tri typy televíznych reklám, z ktorých najzaujímavejší bol spot natočený použitím tzv. "stop motion" technológie, v ktorom sa menili predmety bez prítomnosti herca. Animovaná technika, ktorá sa nakrúcala snímok po snímku. Výsledkom kreatívy boli originálne a svieže spoty, ktoré pritiahli pozornosť a záujem verejnosti.
Aagentúra D`Arcy bola v reklamnej brandži vysoko uznávaná pre kvalitu ich printových kampaní, avšak na nové médiá sa dokázala adaptovať veľmi ťažko. Coca Cola bola nútená hľadať "mladú krv". Ich predstavy splnila agentúra McCann, s ktorou uzavreli v roku 1956, teda pri 50 výročí spolupráce s D`Arcy, partnerstvo. D`Arcy však odišla so vztýčenou hlavou, keďže uverejnila posledný print vo Wall street Journal s headlinom: "Odovzdávame ju (Coca-Colu) s hrdosťou."
McCann vytvorila v 50. rokoch dve kampane, "The Sign of Good Taste" a "Be Really Refreshed". Obe kampane využívali všetky vtedajšie technológie používané v televíznych reklamách. Od roku 1956-1963 sa výrazne zvyšoval počet televíznych reklám Coca-Cola. McCann prerazil so svojou celosvetovou kampaňou "Things Go Better with Coke". Slogan vystihoval podstatu Coca-Cola a veľmi jednoducho sa adaptoval celosvetovo, v každom jazyku.
popis: ukážka spotu s headlinom "Things go better with Coke"
Popis: Využívanie hudobných interpretov
McCann začala experimentovať aj s novou televíznou technológiou, s farebnou reklamou, v ktorej sa prezentovali všetky produkty Coca-Cola v rôznych prostrediach a v rôznom osvetlení, čo vyvolalo záujem verejnosti.
Éra 60 rokov sa zásadne prejavila aj v marketingovej komunikácii Coca-Cola. Zmeny v spoločnosti sa prejavili v prístupe komunikácie s mladými ľuďmi. Predchádzajúca kampaň "Things go better with Coke" bola zameraná pre mladých ľudí s vystupujúcimi populárnymi hudobnými umelcami, ktorí zmenili, naspievali a adaptovali svoje piesne pre kampaň. Desaťročie zakončila pravdepodobne najúspešnejšia televízna kampaň "Hilltop" s chytľavou piesňou "I'd like to buy the world a coke."
Popis: Orientácia na mladých ľudí
Popis: Coke addicted
V polovici 70. rokov, v dôsledku politickej nestability v USA spojenej s aférou Watergate a rezignáciou prezidenta Nixona, čelila Coca-Cola novým kreatívnym výzvam. Riešenie predstavovala kampaň, ktorá prezentovala a pripomínala pozitívne hodnoty ich vlastnej krajiny. Slogan "Look Up, America" bol pre to viac než výstižný.
Popis: Všetci spolu a pokope s fľašou Coke pre radostný život
Reklamy ukazovali typické scény z amerického života, ktoré mali posilniť vlastenecký duch Američanov najlepšie s fľašou Coca-Coly v ruke.
Zdroj: http://memory.loc.gov/ammem/ccmphtml/colahist.html#joe>Memory.loc.gov
StoryEditor
Dejiny televíznej reklamy firmy Coca-Cola
Začiatky televíznej reklamy spoločnosti Coca-Cola siahajú do čias nástupu nového a revolučného média, akým televízia v tom čase bezpochyby bola. Súčasná pozícia televízie ako média patrí medzi najdôležitešie "nástroje" pri tvorbe a plánovaní media mixu a výdavkov na reklamu.
