V reklame sa striedajú scény, kde pes vezúci sa v aute si sebavedomo pospevuje, so scénami, kde sa to isté zviera nachádza mimo auta a správa sa utiahnuto, bojazlivo až vystrašene. Sloganom reklamy je Polo Confidence (sebadôvera).
Dva týždne od prvého odvysielanie reklamy sa tak ASA musela zaoberať sťažnosťami, kde sťažovateľmi okrem bežných občanov bola aj ochranárska organizácia Royal Society for the Protection of Animals (RSCPA), ktorá poukázala na fakt, že tak, ako sa v reklame správa pes, je možné dosiahnuť len týraním. Jedna z námietok dokonca smerovala k tomu, že pes na prednom vozidle nebol zaistený bezpečnostným pásom.
ASA si preto vyžiadala stanovisko od reklamnej agentúry DDB London, ktorá reklamu vytvorila. Agentúra dokumentovala, že pes bol špeciálne vycvičený a jeho správanie nebolo vyvolané týraním. Pri natáčaní bol okrem cvičiteľa psa prítomný aj veterinár, ktorý dohliadal na dodržanie všetkých regulácii v oblasti zaobchádzania so zvieratami. DDB London tiež poukázala na to, že väčšina záberov bola následne graficky upravovaná, pričom všetky následné úpravy zabrali tri a pol týždňa.
ASA nakoniec sťažnosti voči reklame zamietla ako neodôvodnené. RSCPA následne vyslovila poľutovanie, že firma Volkswagen musí zobrazovať trpiace zviera, za účelom predávania áut.
Zdroje:
www.4rfv.co.uk
www.brandrepublic.com
www.dogmagazine.net
