StoryEditor

Louis Vuitton v boji proti "šmejdom"

07.04.2008, 10:38
Francúzska luxusná módna spoločnosť dlhodobo bojuje proti falšovateľom svojich produktov. Počas prebiehajúcej výstavy svojich produktov sa preto rozhodla pred múzeom umiestniť stánky s pouličnými predajcami, ktorí sú známi predajom napodobenín.
Imitácia a falšovanie produktov je vo svete rýchlo rastúcim trendom. Mnohé luxusné značky preto vynakladajú enormné úsilie ako sa proti kópiám svojich produktov brániť. Jednou z najviac imitovanou značkou vo svete je aj francúzska luxusná módna značka Louis Vuitton. Jej prvý spor týkajúci sa ochrany značky sa datuje už v roku 1908. Dnes zamestnáva 40 ľudí, ktorých primárnou úlohou je zameriavať sa na ochranu značky, dizajnu, autorských práv a pod.

Louis Vuitton len od roku 2003 inicioval viac ako 30 000 zásahov proti jednotlivcom alebo spoločnostiam, ktoré predávali napodobeniny ich produktov. Za minulý rok sa jej podarilo zrušiť viac ako 750 internetových stránok ponúkajúcich falošný tovar s logom LV.

Spoločnosť sa preto proti tomuto fenoménu kópií svojich produktov rozhodla bojovať netradičnou formou. S prebiehajúcou výstavou japonského dizajnéra Takashiho Murakamiho sa rozhodla pred múzeom umiestniť 10 stánkov pouličných predavačov, ktorí obvykle predávajú napodobeniny mnohých svetových značiek. Namiesto napodobenín sa v stánkoch budú predávať originálne produkty špeciálne navrhnuté Murakamim práve kvôli prebiehajúcej expozícii.

Louis Vuitton zakázal Britney Spears

Svetoznámy francúzsky módny dom Louis Vuitton bojuje proti zneužitiu svojej značky na všetkých frontoch. V ostatnom spore vyhral cca 2,7 mil. korún 80 000 eur za škody spôsobené neoprávneným použitím motívu Louis Vuitton v klipe speváčky Britney Spears.

- čítaj ďalej >>> 

Hlavným cieľom inštalácie je zdôrazniť ako vážne berie spoločnosť LV trh s ilegálnymi kópiami svojich produktov. „Vždy sme boli toho názoru, že falšovanie vyžaduje nulovú toleranciu z viacerých dôvodov.“ povedal prezident spoločnosti Yves Carcelle pre server WWD.com. „Jedná sa o čiernu ekonomiku, ktorá sa vymyká všetkým pravidlám štandardného trhu, ekonomickým pravidlám a zdaneniu, takže je tento jav nevýhodný pre všetky štáty. Po druhé je falšovanie negatívne pre kreativitu, výskum a vývoj produktov, pretože ak nie je chránená otázka duševného vlastníctva, nie je dôvod aby ľudia venovali na tvorbu produktov svoj čas a energiu.“

Podľa prezidenta LV pri predkladaní nápadu nebolo vedenie spoločnosti spočiatku nadšené. Napokon sa však myšlienka ujala práve kvôli svojej originalite ako vzbudiť medzi zákazníkmi pozornosť. Spoločnosť si vybrala pri svojej iniciatíve New York najmä kvôli obrovskému trhu napodobenín, ktoré mesto v poslednom čase doslova zaplavili. Primátor mesta Michael Bloomberg sa preto jasne vyjadril ako chcú proti takémuto tovaru bojovať. „Odkaz, ktorý predajcom napodobenín adresujeme je, ktokoľvek ste, kdekoľvek ste, napokon Vás zastavíme.“   

Zdroj:
www.wwd.com
www.counterfeitchic.com
menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
23. december 2025 02:27