Rozhodla o tom 3. septembra Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na 7. tohtoročnom zasadnutí. Arbitrážna komisia rady, ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy, na ňom posúdila šesť sťažností na reklamu, z toho štyri podľa nej neboli opodstatnené. Dve zvyšné označila za porušenie pravidiel etiky reklamy a v prípade jednej z nich bude ešte ďalej rozhodovať.
Bilbordovou kampaňou "Prácu u nás si užijete", ktorú zadala spoločnosť Infowork, sa rada zaoberala, lebo dostala sťažnosť od fyzickej osoby na zobrazenie kampane. Na bilbordoch je totiž dvojica, ktorá vyvoláva sexuálne asociácie. Podľa sťažovateľa takéto zobrazenie v žiadnom prípade nepatrí na verejné miesta a zároveň znevažuje ženy, keďže žena na bilborde pôsobí ako nejaký predmet na uvoľnenie.
Rada sa zaoberala aj televíznou a internetovou kampaňou "Pôžička na bývanie", ktorú zadala Poštová banka. Sťažnosť dostala od konkurencie - Prvej stavebnej sporiteľne. Sporiteľňa tvrdí, že reklamná kampaň je neetická, lebo zvýrazňuje len jeden prvok a na základe neho sa snaží vnútiť záver, že ide o lepšiu ponuku než sú stavebné sporenie alebo hypotéka. Arbitrážna komisia rady sa venovala len internetovej kampani a jej televíznu časť prerokuje na ďalšom zasadnutí. Chýbali jej totiž všetky potrebné podklady. Internetová časť reklamnej kampane "Pôžička na bývanie" však podľa rady porušuje etické pravidlá reklamy. Dôvodom je, že kampaň zvýrazňuje vždy len jeden prvok vzťahujúci sa v jednom prípade na stavebné sporenie a v druhom prípade na hypotéky, bez uvedenia ceny produktu. "Vybratie jediného kritéria, bez uvedenia ďalších parametrov, najmä ceny, a následné priame tvrdenie v reklame, že ide o lepšiu ponuku, nie je korektné..." a môže spôsobiť ujmu, ako konkurencii, tak aj spotrebiteľom, tvrdí rada.
Rada pre reklamu je orgánom etickej samoregulácie reklamy. Za porušenie pravidiel reklamy teda nemôže ukladať pokuty, len na ne upozorňuje. Svoje zistenia zverejňuje na internetovej adrese http://www.rpr.sk a prostredníctvom médií. Súlad reklám s etickým kódexom posudzuje nezávislý externý 11-členný orgán rady - arbitrážna komisia. Komisia sa zaoberá sťažnosťami verejnosti, fyzických aj právnických osôb, asociácií či štátnych orgánov na porušenie etických zásad reklamy. Hlavným cieľom rady je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na Slovensku šírila čestná, slušná, decentná, legálna a pravdivá reklama. Združuje subjekty, ktoré sa podieľajú na marketingovej komunikácii - asociácie zadávateľov reklamy, reklamné agentúry, média a aj firmy, ktoré využívajú reklamu na svoju propagáciu. Členovia rady sa zaviazali dodržiavať Etický kódex - Etické pravidlá reklamnej praxe platné na území SR a udržiavať dobré meno reklamy. Viac informácií o pôsobnosti rady možno nájsť na jej internetovej adrese.
