StoryEditor

Film Europe Channel ukázal svoje zbrane: posilu z Joj, najlepšie filmy a 3D plány

18.11.2011, 23:00
Pre nový európsky kanál nakupuje bývalá manažérka akvizícií z Joj. Knižnica má dnes 500 titulov aj vďaka zmluve s NBC Universal. Rokuje sa s MGM a Paramountom.

Nový kanál venovaný európskej kinematografii Film Europe Channel sa včera predstavil slovenským a českým novinárom. Manažment na tlačovej konferencii hovoril o silnom balíku takmer 500 európskych filmov, prvýkrát oficiálne predstavil novú členku tímu, ktorá pre kanál nakupuje akvizície, a povedal o svojich technických plánoch. Tie nesiahajú k vysokému rozlíšeniu (HD), ale rovno k 3D.

Obsah aj od najväčších štúdií

Šéfkou akvizícií a sales Film Europe Channel je Zuzana Aichová. Tá v minulosti pracovala na akvizičnom oddelení televízie Joj. "Táto práca je oveľa rýchlejšia, musíme reagovať veľmi rýchlo. Na každom filmovom festivale musíme okamžite zaujať názor a vyjadriť stanovisko, pretože konkurencia vo filmovom priestore je väčšia," povedala. Jednou z výhod nového kanála má byť podľa COO Silvie Hroncovej nákup filmov takým spôsobom, aby išli tesne po kinopremiére na Film Europe Channel. "Stratégia skracovania okien od kinopremiéry je zrejme stratégiou, ktorou sa pohneme ďalej," dodal šéf Film Europe Ivan Hronec a ako príklad uviedol víťaza diváckej ceny na MFF Bratislava Dokonalý súlad (Perfect Sense).

Film Europe Channel má momentálne nakúpených takmer 500 filmov. Aichová uviedla, že dealy boli uzatvorené s "poprednými distribútormi", jedným z nich je major NBC Universal. Rozpracované sú zmluvy s MGM či Paramount Pictures: "Chystajú sa uzatvoriť obrovské, pre takýto menší filmový kanál veľmi výrazné a významné dealy."

Film Europe Channel chce vysielať filmy zo všetkých krajín kontinentálnej Európy všetkých žánrov. Hovorí o "najlepších európskych filmoch", sústrediť sa chce na nové tituly ocenené na medzinárodných festivaloch. Zo slovenskej kinematografie uvádza ako príklad Obchod na korze. Snímky pôjde v pôvodnom znení s lokálnymi, v našom prípade českými titulkami. "Verím, že skladba programu bude zaujímavá aj pre diváka veľkých televízií, aj pre toho, čo si televíziu bežne nezapína, lebo v nej nemá čo pozerať," uviedla Hroncová.

Prime-timom stanice bude čas medzi 18:00 a polnocou, kedy chce zaraďovať premiéry – ideálne štyri denne. Pozrite si kompletný program do konca roka.

Česko, Slovensko… a potom expanzia

Film Europe Channel odštartoval 17. novembra o 20:00 pilotne v Česku a na Slovensku. Pre tieto dve krajiny momentálne aj nakupuje vysielacie práva, vo výnimočných prípadoch i pre Maďarsko. "Na každom veľkom festivale v Európe už rok prezentujem Film Europe Channel. Začali sme v Bruseli, bol som v Cannes, dostal som pozvanie do Benátok a takto ďalej pokračujem. Moment marketingu je dnes naša hlavná aktivita," povedal šéf stanice Ivan Hronec o prenikaní na ďalšie trhy a dodal: "Postup je taký, že v roku 2012 sa sústredím stále na marketing. Pilotný kanál v Česku a na Slovensku je ukážka pre partnerov – takto to vyzerá a poďme o tom hovoriť." Už teraz sú podľa neho partnermi Telekom, ktorý má prepojenie napríklad na Maďarsko, či Skylink/M7 Group s koreňmi v severských krajinách.

Expanzia vraj môže trvať mesiac aj dva roky. "Ale rozhodne je to stratégia, ktorá je od začiatku DNA tohto kanálu." V zahraničí môžu vznikať iné verzie televízie podľa toho, ako sa vykúpia vysielacie práva na filmy pre to-ktoré teritórium.

Čo sa týka Slovenska, Film Europe Channel dnes podľa Hronca robí marketing predovšetkým na B2B eventoch. Reklamnú kampaň nechystá, bude sa promovať akurát vo vybraných periodikách, kde má svoju potenciálnu cieľovku. Takisto sa bude crosspromovať na každej kinopremiére filmu z portfólia Film Europe.

Kde si dnes na Slovensku naladíte Film Europe Channel

  • distribučný satelit Astra 3B (23,5° E), polarizácia H, frekvencia 12 109,5 MHz, DVB-S2, FEC 3/4, SR 27,500, kódovanie CryptoWorks
  • Skylink (samostatne za 2 eurá mesačne aj v balíkoch Film Europe + CS TV alebo Komplet
  • Magio, Magio Sat (v balíku filmových staníc), VOD služba Telekomu

(kompletný zoznam partnerov bude priebežne aktualizovaný na www.filmeuropechannel.eu)

Slovenská svetová grafika

Keď sa Film Europe Channel objaví v zahraničí, zoberie si tam okrem slovenského know how aj slovenskú grafiku. Na všetky trhy totiž pôjde v podobe, akú vytvorila spoločnosť Oreo Martina Hudáka. "Iná je v tom, že sa neriadi až takými komerčnými pravidlami ako ostatné a tento typ grafiky má možnosť riešiť niečo iné, než vidieť pri klasických televíziách," myslí si Hudák. Grafika vznikala vo full HD (ukážka grafiky vo videu hore).

Prípravy na 3D

Film Europe Channel momentálne vysiela v klasickom rozlíšení. HD bude v hre, keď oňho prejavia záujem operátori. Stanica je naň technicky pripravená: okrem grafiky je aj všetok obsah vo vysokom rozlíšení. "HD je pre nás už uzavrená kapitola, sme zameraní na 3D. Teraz testujeme technológie, ktoré umožňujú konverziu obsahu z 2D do 3D," povedal o ďalších plánoch šéf spoločnosti SUNTEQ, zabezpečujúcej technické riešenie pre Film Europe Channel, Peter Krajčík. Technológia sa podľa neho začala intenzívnejšie vyvíjať pred dvoma až troma rokmi a ešte nie je úplne dokonalá, problémy môžu vznikať napríklad pri animovaných filmoch. S výsledkami je však celkovo spokojný. "Otázka je, kedy bude správny dopyt po 3D."

Návratnosť nie po mesiacoch, ale rokoch

Film Europe Channel nevysiela a ani nebude vysielať platenú reklamu. Nemá ani európske granty, ani väčšieho investora – projekt financuje Ivan Hronec. Ten stál pri zrode kanálov FilmBox, ktoré po Maďarsku či Poľsku dnes expandujú napríklad do Španielska. Svoje podiely vo FilmBoxe odpredal v čase, keď mali milión predplatiteľov. "Z toho, čo som za to dostal, teraz zastrešujem investične tento projekt, ktorý určite dnes nemá vyrovnaný rozpočet. Operačne, čo sa týka bežnej prevádzky, budeme do konca roka na nule," povedal na margo financovania Film Europe Channel. O konkrétnej méte počtu predplatiteľov nehovoril. Návratnosť prvotnej investície odhaduje na niekoľko rokov.

Logo Film Europe Channel

Slávnostné spustenie Film Europe Channel, 17. novembra 2011 o 20:00 v hoteli Kempinski v Bratislave

01 - Modified: 2004-06-16 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Smer stále vedie 02 - Modified: 2004-06-16 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Mečiar nemusí svedčiť
menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
28. jún 2022 20:29