StoryEditor

Desať značiek, ktoré musíte na Vianoce bojkotovať

02.12.2011, 15:00
Platiť cez American Express znamená podporiť všetko televízne zlo. Iný prípad je Ford či Coca-Cola.

Ísť na vianočné nákupy Fordom alebo Toyotou? Platiť s Visa alebo American Express? Že je to jedno? Podľa americkej neziskovej organizácie dohliadajúcej na "mravnosť" televízie Parents Television Council (PTC) určite nie. Zverejnila zoznam najlepších a najhorších inzerentov, aby spotrebiteľom poradila, ktoré značky podporiť a ktoré bojkotovať.

Parents Television Council zostavil každoročný rebríček najlepších a najhorších inzerentov podľa presného kľúča. Najskôr monitoroval americké prime-timové vysielanie v sezóne 2010/2011; dokopy vyše 60 tisíc záznamov. Potom použil svoj patentovaný rankingový systém a inzerentom udeľoval zelenú, žltú alebo červenú farbu podľa toho, či sponzorovali "family -friendly" program alebo relácie plné obsahu nevhodného pre deti a rodiny. Za rodinné programy išli, samozrejme, zelené body.

Z analýzy vyšiel zoznam desiatich najlepších a najhorších inzerentov. PTC ho publikovala cielene pri štarte predvianočnej nákupnej sezóny. "PTC nabáda spotrebiteľov, aby hlasovali peňaženkami a podporili spoločnosti, ktoré dávajú peniaze na programy vhodné pre rodiny," uvádza v tlačovej správe.

Najlepší inzerenti podľa PTC:

1. Ford
2. Sears
3. Procter & Gamble (Pampers, Tide, Crest, Downy, Febreze)
4. CVS Pharmacy
5. Visa
6. Enterprise Rent-A-Car
7. General Mills (Betty Crocker, Cheerios, Pillsbury, Old El Paso), Kellogg (Rice Krispies, Cheez-It, Keebler, Nutri-Grain) (zhodné umiestnenie)
8. SC Johnson (Pledge, Windex, Shout, Glade, Off!)
9. Walmart
10. Clorox, Coca-Cola, Wendy's (zhodné umiestnenie)

Najhorší inzerenti podľa PTC:

1. American Express
2. General Motors
3. Target
4. Toyota
5. Victoria's Secret
6. L’Oreal (L’Oreal, Maybelline, Redken, Lancome)
7. McDonald's
8. AT&T
9. Sprint, Verizon (zhodné umiestnenie)
10. Burlington Industries

"Keď siahate po kreditnej karte, zistili sme pre vás, že Visa podporuje ďaleko viac family-friendly programov ako American Express. Ak nakupujete nové "kolesá", Ford sa stále umiestňuje v zozname najlepších, kým General Motors a Toyota sú všetko, len nie family-friendly," znejú konkrétne odporúčania Parents Television Council. Organizácia k tomu pridáva výsledok prieskumu Harris Poll, podľa ktorého každý štvrtý Američan tvrdí, že si nekúpil výrobok istej značky, lebo sa mu nepáčilo, aký program sponzoroval.

Parents Television Council patrí medzi vplyvné americké neziskové organizácie. Jej členskú základňu tvorí 1,3 milióna ľudí. V boji za televíziu očistenú od nevhodného obsahu sa snaží využívať hlavne verejnú mienku. Pravidelne rozosiela newslettre, robí obsahové analýzy relácií a nabáda sympatizantov, aby dali vysielateľom vedieť, že to nechcú pozerať. Vydáva aj vzorové listy, ku ktorým nespokojní diváci len pridajú svoje meno.

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
24. december 2025 21:22