StoryEditor

Bublina novej slovenskej TV Empatia spľasína

07.11.2011, 23:10
Televízia nevysiela, nefunguje jej web a ozývajú sa bývalí spolupracovníci, ktorým údajne dlhuje peniaze.

Pred rokom mala odštartovať nová slovenská televízia Empatia. Chcela 5-percentný trhový podiel, meranie sledovanosti peoplemetrami a štruktúru vyskladanú z vlastnej tvorby, filmov či dokumentov. Doteraz neodštartovala a obracajú sa proti nej bývalí spolupracovníci a zamestnanci.

Empatia sa na jeseň minulého roka objavila na satelitnej pozícii 23,5° E, ktorý využívajú aj platformy Skylink a CS Link. Šírila tam nekódovane promoslučku, no po čase z Astry zmizla.

Stanica niekoľkokrát informovala médiá o posune spustenia vysielania, až napokon za definitívny termín označovala 3. októbrer 2011.

Tento rok začala dokonca zostavovať tím. Cez nitriansky úrad práce hľadala asistentku a hovorkyňu v jednom. Nasledovali ponuky na moderátorky, opäť zadané cez úrad práce.

Empatia podľa našich informácií chystala aj kampaň plánovanú pred 3. októbrom. Objednala si dvojtýždňové promo v rádiách, jedna celoplošná rozhlasová stanica jej aj vyrobila spot. To dosvedčuje, že projekt možno nebol len na papieri. Kampaň napokon neodštartovala. A neodštartovala ani samotná Empatia – akurát spustila opäť na satelite nekódovanú promoslučku. Tentoraz nie na Astre, ale na Thore (0,8° W), vďaka ktorému mohla preniknúť k zákazníkom Digi TV či služby freeSAT (niekdajší UPC Direct).

Exzamestnanci: Zaplaťte nám

Namiesto získavania divákov dnes čelí Empatia roztržkám s exzamestnancami. Tí sa ozvali redakcii odborného mesačníka Stratégie a tvrdia, že generálny riaditeľ TV Empatia Patrik Bokroš im dlhuje peniaze. Uvádzame stanovisko jednej z adeptiek prijatých na pozíciu moderátorky, ktorá si neželá byť menovaná: "Natočila som štyri príspevky, ďalšie dve reportáže som mala už dohodnuté. Keďže doteraz niektorým zamestnancom nebol schopný vyplatiť mzdu, prípadne vyplatil niekomu len malé zálohy, dokonca dokončenie štúdia odložil aspoň trikrát a z právne záväznej zmluvy si robil srandu, rozhodla som sa neodovzdať a nespracovať svoje reportáže. Nebudem spolupracovať s človekom, ktorý očividne nie je schopný dať dokopy televíziu ani na druhýkrát," hovorí na margo Bokroša.

Zamestnanci Empatie mali podľa našich informácií poväčšinou zmluvy, ktoré im garantovali príjem tisíc eur mesačne, služobný telefón a tiež automobil. Pred plánovaným štartom z pôvodných moderátoriek neostala s televíziou spolupracovať ani jedna.

Empatia vraj k 3. októbru neodštartovala, lebo jednoducho nemala čo a s kým vysielať. Autorský tím, ktorý pozostával z ôsmich moderátoriek-redaktoriek a troch kameramanov, od augusta reálne natáčal relácie v exteriéroch. Štúdio, ktoré sa sťahovalo z Vrábel do Nitry, im údajne nebolo sprístupnené. Empatia im vraj nevyplácala peniaze, tak materiály nepustili z rúk. Šéf stanice Patrik Bokroš podlžnosti popiera: "Žiadnemu spolupracovníkovi alebo zamestnancovi nedlhujeme peniaze. Takým, ktorí pre nás nič neurobia, samozrejme nezaplatíme. To je logické," povedal pred časom pre Stratégie.

Samá vlastná tvorba

Podľa plánov, ktoré má mesačník Stratégie k dispozícii, chcela TV Empatia vysielať kompletne vlastnú tvorbu. Tá by pozostávala z dvoch desiatok relácií – týždenníkov so 40-minútovou stopážou. Okrem toho sa počítalo so 100-minútovou víkendovou reláciou pre deti. Malo ísť o kombináciu štúdiovej a exteriérovej výroby. Námety prišli od generálneho riaditeľa, v niektorých prípadoch ich mali obsahovo dotiahnuť moderátorky. Ambíciou bolo budovať si kontakt s divákmi prostredníctvom e-mailov. Teda nie cez audiotex.

Tematický záber plánovaných relácií TV Empatia (bez záruky)

  • Motoristická
  • Archeológia, kameňe
  • Exkurzia mesta
  • Vo víne je pravda
  • Som dobrý záhradník
  • Ženský magazín
  • Športový magazín
  • Právna pomoc
  • Doktorka nám radí
  • Tinedžér klub
  • Tajomstvo našich hôr
  • Ríša zvierat
  • Móda
  • Cestovanie
  • Nehnuteľnosti
  • Ekonomická situácia na Slovensku
  • Včela medonosná
  • Kúpaliská
  • Živá príroda
  • Detská relácia
  • Neživá príroda

Podobný popis relácií sa objavil aj na oficiálnom webe tvempatia.sk, ktorý stanica spustila v septembri. Okrem klasického vysielania avizovala aj istú televíznu formu rozhlasového vysielania v nočných hodinách.

Bez jasného biznismodelu

Podľa informácií Stratégií vedenie televízie Empatia počítalo, že za mesiac by mohlo získať 40 tisíc eur z predaja reklamy. Ten chcelo zabezpečovať interne.

Samotná Empatia však biznismodel nikdy nezverejnila. Kto bol investorom, kto ju mal financovať, z čoho chcela mať príjmy, koľko chce získať z reklamy – na nič z uvedeného nedostali Stratégie odpoveď: "Na finančnú situáciu Vám určite nebudem odpovedať, tlačovka nebude, nie je treba robiť haló, keďže na trh ide síce celoplošná televízia, ale nízko rozpočtová. Žiadna konkurencia Markíze a Jojke sa nekoná," uviedol Bokroš.

Bez webu aj kontaktu so svetom

Momentálne podľa našich informácií ešte zamestnanci, ktorí sa sťažovali na údajné nevyplatenie dohodnutých odmien, neboli uspokojení. Samotná televízia sa odmlčuje. Na satelite Thor síce stále testuje, no zmizla napríklad z webu – na tvempatia.sk "svieti" už len logo hostingového providera Vnet.

Empatia skutočnosť, že 3. októbra nezačne vysielať, zdôvodňovala pre Mediálne.sk sťahovaním: "TV Empatia nevysiela z dôvodu sťahovania štúdia na stabilné miesto," cituje web odpoveď anonoymnej osoby píšucej z oficiálneho e-mailovu uvedeného na webe stanice.

TV Empatia je stále na Thore, no namiesto presného termínu tvrdí, že odštartuje "onedlho". Zistiť čokoľvek o nových plánoch nie je možné – stanici okrem domény totiž vypli aj oficiálne e-mailové adresy, cez ktoré komunikovala.

Digitalizácia otvorila dvere novým staniciam. Opäť sa však opakuje história a vznikajú kanály bez reálneho biznis modelu. Ktorým najviac verí odborný B2B mesačník? Bez čoho to na slovenskom televíznom trhu nepôjde? Viac nielen o TV Empatia, ale aj o vzniku nových kanálov na Slovensku, sa dočítate v Stratégiách 10/2011. V predaji sú práve teraz.

Hľadajte Stratégie aj na sociálnych sieťach:

01 - Modified: 2004-06-13 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: O misie je veľký záujem
menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
08. október 2024 07:20